Paras Maidenin live Dvd/Vhs?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Paras Maidenin live Dvd/Vhs?

Live at the Rainbow
8
3%
Live after death
82
26%
Maiden England
66
21%
Live at Donington
8
3%
Rock in Rio
149
48%

Total votes: 313

Polunimuri
Hang-Around
Hang-Around

Post by Polunimuri »

Tom Sawyer wrote:
mishrak wrote:
="Damned Children"kattoo meneekö sitten AMOLADin keikka tallennus ohi. on nimittäin kummillakin kova keikkasetti mutta mistäköhän talletus otetaan?
Onko tästä jotain faktaa että tällainen on tulossa?
Kovasti harmittaa jos ei tulekaan.

Edit: menipä nuo quotet sitten ihan sekaisin. Olkoon.
Eipä taida vielä mitään virallista olla mutta Maiden on kuitenkin viime levykiertueilta DVD:t julkaissut, joten miksipä ei jatkaisi sitä perinnettä tälläkin kiertueella.
Eikös Rod ole maininnut jossain että kaikista tulevista kiertuista julkastaan jonkinsortin DVD? Itse ainakin muistelen lukeeneeni täällä RN:ssa niin, mutta siirtykäämme asiaan: Kaikistä niistä näkemistäni/kuulemistani livetallenteista ykkössijan vie kyllä Live After Death. Vaikkei olekkaan "musiikillisesti" niin kova veto kuin esim Rock in Rio, niin silti se on vain mielestäni aivan omassa luokkassaan :wink:
Iron What? Iron Fucking Maiden! That's What!
Somekindofmonster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Somekindofmonster »

Voiton vie Rock In Rio Loistava tunnelma koko keikan ajan. Yleisö on aivan mahtavaa. Todella hyvä äänen laatu etenkin 5.1:sellä. Yksi kaikkien aikojen Maiden-keikoista.
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Noista vaihtoehdoista ei löytynyt Raising Helliä, vaikka se saattaisi olla ehkä itselleni se suurin suosikki. Varsinkin settilista siinä on erinomainen, ja lisäksi se ettei Harris ole ohjannut sitä tekee sen katsomisesta paljon nautittavampaa kun ei ala pyörryttää. Soundit eivät ole kovin hyvät, mutta toisaalta kuuntelua varten on tarpeeksi livelevyjäkin. Maiden sopii paljon paremmin esiintymään vähän pienempiin tiloihin kuin stadionille. Lisäksi tällä keikalla on lavasteet vielä hirttoköysineen ja muineen viimeisen päälle kunnossa. Taikurin temppuja ei monta kertaa jaksa katsella, mutta kätevästi niiden ohi pääsee kaukosäätimellä. Kuinkas virallinen tämmöinen BMG:n Platinum Performances Raising Hell DVD oikein on? Levymessuilta tuli tämmöinen aikanaan halvalla ostettua, enkä ole vastaavaa kauppojen hyllyillä tai edes verkkokaupoissa nähnyt.

Live At Doningtonilla on pitkälle sama setti kuin Raising Hellillä ja audiopuolikin on kunnossa, mutta tällä kertaa bassomaestro pilaa katselunautinnon ihan viimeisen päälle. Musiikki paahtaa taustalla tuhat mailia tunnissa, mutta kuvaruutu näyttää hidastetusti irvisteleviä faneja. Soittajat näyttävät typeriltä kun kädet näyttävät soittavan aina pari tahtia kuultua jäljessä, jos ylipäätään soittavat samaa biisiä. Mustavalkoisuuskaan tehokeinona ei erityisemmin meikäläiseen uppoa.

Live After Death ei itselleni koskaan ole ollut erityinen suosikki. Johtuu varmaan aika pitkälti siitä, etteivät Maidenin alkuaikojen levytkään niihin omiin huippuihin lukeudu. Jotenkin bändin esiintymisestäkin puuttuu vielä se lopullinen ammattimaisuus. Levyversio on tältä keikalta kuitenkin erityisen hyvä, kun monista kappaleista ei muita liveversioita löydy. Minä kun en mitään bootleggeja tai sinkkujen b-puolia kerää.

Rock In Rio on ääneltään ja kuvanlaadultaan ihan omaa luokkaansa. Kappalevalinnat vaan ovat epäonnistuneita. Varsinkin BNW:lta on ainakin pari kappaletta liikaa kuten Mercenary ja Blood Brothers. Vanhat klassikotkin etupäässä 2 Minutes to midnight ja 666 ovat jotenkin huolimattomasti soitettuja eivätkä sytytä. En muutenkaan ole oikein stadionrockin ystävä.

Maiden Englannista olen nähnyt pelkästään pätkiä, mutta uskallan pelkän biisilistan perusteella sanoa ettei tuosta suosikkia tule. Kyllä se hyllyyn silti päivitettynä DVD-versiona kelpaisi. Death On Roadkin löytyy toistaiseksi pelkästään CD-levynä. En ole muistakaan Maiden DVD:stä yli 15 euroa maksanut, enkä tee tämän kohdalla poikkeusta. Kyllä noilla entuudestaan olevilla niin kauan pärjää, että hinnat laskee.
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

LIVE AFTER DEATHISSA soitto kulkee ja bändi on Brucea lukuunottamatta vedossa. Bruce vaan karjuu ja ei laula teknisesti kuten esim. nykyään. Aces High hirveetä karjumista. Ei oikeen lempi-live, koska en erityisesti diggaa Maidenin ekoista levyistä.

MAIDEN ENGLAND on settilistansa puolesta parhaimmistoa, mutta muuten ei iske. Vähän tylsä esitys kokonaisuutena ja lisäksi Brucella on paha flunssa.

LIVE AT DONINGTON & RAISING HELL ovat sitten pirun kovia. settilistat, show, bändi, kaikki. Raising Hell noista kahdesta kuitenkin ehkä parempi.

Joten sanon RAISING HELL.
Last edited by bultsi on Fri Dec 08, 2006 22:31, edited 1 time in total.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Live After Death.

Meilläpäin.
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

^Meillä päin se on Live After Death - Meno päällä: Maidenhäjyt tuloo (ja tekstitysten kanssa.) :lol:

Itse vastaan että Rock in Rio. Massiivinen yleisömäärä, helvetin hyvä livesetti paria epämieluisaa viisua (The Number of the Beast ja Run to the Hills) lukuunottamatta sekä se energia, tunnelma Ja IRON MAIDEN ON TÄÄLLÄ SAATANA! -fiilis, joka ainakin itselleni tulee tuota katsellessa.
Last edited by Jazzë on Fri Dec 08, 2006 22:33, edited 1 time in total.
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

Stratocaster wrote:^ Live After Death.

Meilläpäin.
Joo, kävi meitsillä typo mutta olipa kiva kun viilasit pilkkua.

Jatkakaa.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Jazzë wrote:^Meillä päin se on Live After Death - Meno päällä (ja tekstitysten kanssa.) :lol:

Itse vastaan että Rock in Rio. Massiivinen yleisömäärä, helvetin hyvä livesetti paria epämieluisaa viisua (The Number of the Beast ja Run to the Hills) lukuunottamatta sekä se energia, tunnelma Ja IRON MAIDEN ON TÄÄLLÄ SAATANA! -fiilis, joka ainakin itselleni tulee tuota katsellessa.
^^

Näissä kohissa huomaa yleensä veljen ärsyttävyyden, kun se sannoo samat asiat mitkä itelläkin mielessä.

Eli ei mitään lisättävää. Paitsi... nuista parista "epämiellyttävästä" rallista voidaan olla hiukan erimielisiä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Iron Fist wrote:Kuinkas virallinen tämmöinen BMG:n Platinum Performances Raising Hell DVD oikein on?
Iron Fist wrote:Levymessuilta
bootleg.
Iron Fist wrote:tuli tämmöinen aikanaan halvalla ostettua, enkä ole vastaavaa kauppojen hyllyillä tai edes verkkokaupoissa nähnyt.
jos tuo ei viimeistään kertonut :)
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Jussi K wrote:
Iron Fist wrote:Kuinkas virallinen tämmöinen BMG:n Platinum Performances Raising Hell DVD oikein on?
bootleg.
Iron Fist wrote:tuli tämmöinen aikanaan halvalla ostettua, enkä ole vastaavaa kauppojen hyllyillä tai edes verkkokaupoissa nähnyt.
Jaahas ja itse sain tuollaisen samanlaisen LevykauppaX:ä :E
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Iron Fist wrote:Noista vaihtoehdoista ei löytynyt Raising Helliä, .
Trooper69 wrote:LIVE AT DONINGTON & RAISING HELL ovat sitten pirun kovia. settilistat, show, bändi, kaikki. Raising Hell noista kahdesta kuitenkin ehkä parempi.

Joten sanon RAISING HELL.

Raising Hell ei ole oikea live-keikka Maiden mittapuulla. Pine Wood Studiossa soitettu n 500 hlön kutsuyleisölle joka ei todellakaan anna kuvaa oikeesta Maiden keikasta fiiliksineen. Lisäksi Show´hun on integroitu noita Timo taikurin (Simon Drake) temppuja, jotka ei liitty Iron Maidenin historiaan taikka tyyliinollenkaan. Todella non-maiden illuusio.

Kovin on huono kemia Brucen ja muun bändin välillä.. Olihan kyseessä markkinatemppu "the last concesrt with Bruce". Se "status" onkin sitten ainut asia miksi DVD kannattaa hankkia.

Oikeestaan en voi ymmärtää, että joku oikeesti sanoo, että Raising Hell on paras maiden live-tallenne. Ei pelkkä settilista tee tunnelmaa tai parhautta. Minusta se on paskin tallenne mitä Iron Maiden nimella on tehty.
Into Iron Maiden Since 1983
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Jussi K wrote:
bootleg.
Siis mitä, eikö Raising Hellistä ole ollenkaan virallista DVD-versiota? Olen itse aina elänyt siinä uskossa, että VHS:n lisäksi Raising Hellistä on julkaistu virallisesti DVD VAIN Amerikassa.

Mutta joo, luulinhan mä myös jossain vaiheessa Maidenin Venäjä-sarjaa viralliseksi, mutta IMOC:issa todettiin sekin bootlegiksi joten se siitä :lol: .
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Peke wrote:Raising Hell ei ole oikea live-keikka Maiden mittapuulla. Pine Wood Studiossa soitettu n 500 hlön kutsuyleisölle joka ei todellakaan anna kuvaa oikeesta Maiden keikasta fiiliksineen. Lisäksi Show´hun on integroitu noita Timo taikurin (Simon Drake) temppuja, jotka ei liitty Iron Maidenin historiaan taikka tyyliinollenkaan. Todella non-maiden illuusio.

Kovin on huono kemia Brucen ja muun bändin välillä.. Olihan kyseessä markkinatemppu "the last concesrt with Bruce". Se "status" onkin sitten ainut asia miksi DVD kannattaa hankkia.

Oikeestaan en voi ymmärtää, että joku oikeesti sanoo, että Raising Hell on paras maiden live-tallenne. Ei pelkkä settilista tee tunnelmaa tai parhautta. Minusta se on paskin tallenne mitä Iron Maiden nimella on tehty.
Sehän Raising Hellissä on ideanakin, että se poikkeaa muista aiemmista liveistä. Turha sinne Doningtoniin minusta on parin vuoden välein tunkea samalle lavalle keikkaa kuvaamaan. Ja kun kaikki muut livet kuvattu jättiareenoilla, niin tässä juuri on kaivattua vaihtelua. Onhan noi Draken taikatemput aika simppeleitä ja "mauttomia", mutta toisaalta ei sitä verta roiskivaa Eddietäkään nyt voi minään älyllisyyden riemuvoittona pitää, että sinänsä oikean bändin kanssa taikuri temppuilee. Aika harva muu bändi laulaa kristallipalloista ennustamisesta jms.

Ja kun noita Maidenin livejäkin missä äijät vetää Troopperia rivissä seisten on niin jumalattoman monta, tuo se vaihtelua kun yhtäkkiä Murrayn kädet sahataan kesken biisin poikki. Musiikki tässäkin konsertissa silti pääosassa on, eikä nuo temput siltä huomiota liiaksi vie. Kyllä äijät minusta muutenkin ihan tosissaan vetää, eikä otteista mitään tympiintymistä näy. Ja vielä katsomossa ollutta fiilistä tärkeämpää kotisohvalla on videon leikkaus, joka juuri tällä livellä on hyvä päinvastoin kuin niillä joita Harris on kammiossaan leikellyt epilepsiaa aiheuttaviksi.
Roskisdyykkari wrote:Siis mitä, eikö Raising Hellistä ole ollenkaan virallista DVD-versiota? Olen itse aina elänyt siinä uskossa, että VHS:n lisäksi Raising Hellistä on julkaistu virallisesti DVD VAIN Amerikassa.
Tämä on varmaan sitten semmoinen Amerikassa julkaistu eli BMG Platinum Performances - Iron Maiden: Raising Hell, Printed in U.S.A. 2000. Vähän liian hyvät kannet, valikot ja laatu muutenkin jotta ihan bootlegiksi uskoisin. Kaukana kuitenkin muista Maidenin virallisten julkaisujen ulkonäöstä, eikä mitään ekstroja ja vastaavaa löydy kuten yleensä. Kannattava ostos joka tapauksessa, meinaan itse pidän tämän katselemisesta enemmän kuin vaikkapa Life After Deathin.
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

Peke wrote: Kovin on huono kemia Brucen ja muun bändin välillä..
En kyllä sanoisi noinkaan. Keikallahan Bruce ja Steve jopa pallottelevat jollain rantapallolla hymyssä suin, eikä huonoista kemioista ole tietoakaan. En tosin kiellä etteikö asiat olisi olleet perseellään noiden herrojen välillä tuolloin, mutta keikka menee mielestäni "Maidenmaisella ammattitaidolla" läpi, oli tuo iloisuus sitten teeskenneltyä tai ei.
Iron Fist wrote: videon leikkaus, joka juuri tällä livellä on hyvä päinvastoin kuin niillä joita Harris on kammiossaan leikellyt epilepsiaa aiheuttaviksi.
Ja hartain toive on että Harris saksineen tajuaisi pysyä pois tuosta leikkaushommasta seuraavaa live-DVD:tä työstettäessä. Ja sama koskee Brucen poisleikattuja välispiikkejä (DOTR cd) ja copy-pastettamista noissa kohdissa kun laulatetaan yleisöä (esim. täälläkin jo mainittu RiR:n FOTD, trooperista puhumattakaan). Tuota viimeisintä ei pitäisi tehdä vaikka siellä olisi 25 ihmistä yleisönä, saatikka sitten 250 000 kuten RiR:llä.
Iron Fist wrote:Tämä on varmaan sitten semmoinen Amerikassa julkaistu eli BMG Platinum Performances - Iron Maiden: Raising Hell, Printed in U.S.A. 2000. Vähän liian hyvät kannet, valikot ja laatu muutenkin jotta ihan bootlegiksi uskoisin. Kaukana kuitenkin muista Maidenin virallisten julkaisujen ulkonäöstä, eikä mitään ekstroja ja vastaavaa löydy kuten yleensä. Kannattava ostos joka tapauksessa
Kyllä on kannattava ostos tuohon hintaan millä sitä nykyään saa. Swampissa muistaakseni 5,90€. Keikkana kuitenkin suht onnistunut ja settilista on hyvinkin toimiva.
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Kyllähän se Rock In Rio on. Maidenin varmaankin mahtavin Live Show koskaan ja settilistakin on aivan uskomaton lievästi sanottuna. Kyllä tässä on fiilistä, muutenkin yksi parhaista musa DVD:istä mitä omistan.
Up The Irons! \,,/
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Putee wrote:Jaahas ja itse sain tuollaisen samanlaisen LevykauppaX:ä :E
Hehe, vilkaisepas joskus jopa isommankin ketjun, esimerkiksi minkä vain Anttilan musiikki-DVD -alelaariin. Löytyy aikas lailla antipiracy.fi:n silmissä kestämättömiä tuotoksia. Nopeina esimerkkeinä vaikkapa lähestulkoon katselukelvoton Kissin Love Gun -Live Argentinasta & Guns n' Rosesin Live In Chicago '92 (1988 kansikuvalla!) :roll:

edit: Nuo esimerkit ovat itse asiassa yleensä jopa siellä kalliimpien & 'oikeiden' hyllyssä. Tuosta ~5€ laarista ei parane puhuakaan. Jotain ulkoisesti luotaantyöntävää NWOBHM-kokoelmaa, Saxon- tai Rainbow-dokumenttia on siellä näkynyt xerox-kansineen.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Jussi K wrote:
Putee wrote:Jaahas ja itse sain tuollaisen samanlaisen LevykauppaX:ä :E
Hehe, vilkaisepas joskus jopa isommankin ketjun, esimerkiksi minkä vain Anttilan musiikki-DVD -alelaariin. Löytyy aikas lailla antipiracy.fi:n silmissä kestämättömiä tuotoksia. Nopeina esimerkkeinä vaikkapa lähestulkoon katselukelvoton Kissin Love Gun -Live Argentinasta & Guns n' Rosesin Live In Chicago '92 (1988 kansikuvalla!) :roll:

edit: Nuo esimerkit ovat itse asiassa yleensä jopa siellä kalliimpien & 'oikeiden' hyllyssä. Tuosta ~5€ laarista ei parane puhuakaan. Jotain ulkoisesti luotaantyöntävää NWOBHM-kokoelmaa, Saxon- tai Rainbow-dokumenttia on siellä näkynyt xerox-kansineen.
Sehän tässä ärsyttää ku tuli maksettua se noin 20e tosta :E

Edit: Mutta mun mielestä tossa DVD:ä ei ole muuta sellaista "Feikkimäistä" muutakuin valikot, jotka on suoraansanottuna perseestä.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Itse olen siinä uskossa, että tuo Platinum Performancesin Raising Hell ei ole bootleg. Eikös tuo ole julkaistu vain Amerikassa DVD:nä? En sitten tiedä jos laillista DVD:tä edes tuosta keikasta on olemassa, mutta itse uskon, että tuo ei ole bootleg.
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Raising Hell on julkaistu virallisena DVD:nä USA:ssa. Bändin ensimmäinen virallinen DVD-julkaisu.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Brain Damage

Post by Brain Damage »

UTI wrote:Raising Hell on julkaistu virallisena DVD:nä USA:ssa. Bändin ensimmäinen virallinen DVD-julkaisu.
Näin ajattelinkin. Hyvä, että asia selvisi.
Terry
Hang-Around
Hang-Around

Post by Terry »

Mitä nuista olen nähnyt niin paras on Live After Death. Tässä keikassa kaikki on niin legendaarista, Churchillin puhe, Brucen vaikeudet Aces Highista ja sitte tietenkin tietyt vedot niinkuin esimerkiksi Revelations ja Rime Of The Ancient Mariner...
Kiss: Helsinki, Hartwall Arena 28.5.2008
Iron Maiden: Helsinki, Olympia Stadion 18.7.2008
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Brain Damage wrote:
UTI wrote:Raising Hell on julkaistu virallisena DVD:nä USA:ssa. Bändin ensimmäinen virallinen DVD-julkaisu.
Näin ajattelinkin. Hyvä, että asia selvisi.
Joo, kiitos tiedosta. Nyt tietää ettei rahat menneet bootlegiin :)
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Paras on minusta Rock In Rio tunnelman ja hyvän soiton vuoksi. Myös lavaesiintyminen on selkeästi parempaa kuin Live After Deathilla. Toki LAD on myös hyvä, legendaarinen Churchillin puhe ja sitten Aces High täyttä rautaa :finger: . Mutta kyllä Rock In Rio on parempi.
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Rock In Rio, jonka puolesta olen aikaisemminkin jossain ketjussa puhunut. Täällä vain niin loistavan oloinen tunnelma, ja kaikki biisit Maidenin parhaimmistoa!
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Vaikea oli päätös, mutta valitsin kuitenkin Live After Deathin. Hieno varmasti tulevalla DVD:llä.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Post Reply