Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Iivis wrote:^ Onko kertaakaan käynyt mielessä että kirjoittaisi tuon "Raising Hell" googleen? Ei se niin vaikeata ole.
No eipä kyllä ole. Nyt on, kiitos sinulle siitä.
Raudoittaja Rape
Vempare
Vempare

Killers = Assesinos

Post by Raudoittaja Rape »

Löytyy hyllystä ilmeisesti Espanjan painos Killers LP:stä. Kannessa killers-sanan tilalla lukee tuo asessinos. Onko minkä arvoinen / harvinainen?
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Lisää muutamia kymppejä normaalipainokseen. Ei mitenkään RARE KVLT item, mutta ihan kohtuu "harvinainen".
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Aces High wrote:Olisi pientä probleemaa koskien Maideniin liittyviä Tribute albumeita. Tälläiset näin anttilassa pilkka hintaan (olisiko ollu lähellä 5e) :

http://images-eu.amazon.com/images/P/B0 ... ZZZZZZ.jpg

sekä

http://img.billiger.de/p/D_50434963.jpg

Muistaakseni kansissa olisi mainittu jotain, että Paul olisi vokaaleissa , mutta kun en ole 100% varma , niin en ajatellut laittaa viestiä Paulin topicceihin. Kuitenkin nuo kun saisi niin halpaan hintaan , niin kysyisin , että onko millaista materiaalia ? Kovaa menoa ? Kannattavat ostokset ? Molemmissa oli varsin kattavat biisilistatkin :? .
Onko tämä mennyt ohi , vai eikö kukaan osaa vastata ? Harmi , sillä sinäänsä nuo himottaisi. Riski ostona tuo hintakaan ei olisi paha , mutta kuitenkin..
Doom
Hang-Around
Hang-Around

Post by Doom »

Mikä siinä Eddie Archivessa on, että se maksaa niin julmetusti?
Mitä kaikkea se sisältää?
"Hei tyttö! niin just sää siellä. Haluisitko hyvän panon? Ai et? No hyvä!
Sit sä voit lähtee mun messiin!"
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ 6:CDtä, snapsilasin ja jotain muuta pikkurääsää. CD:Illä B-puolia, Beast Over Hammersmith-livekeikka 1982 yms.

www.maidenfans.com/imc

Ja sieltä albums, löytyy kivasti tietoa kaikesta Maidenin julkaisemasta materiaalista. Suosikkisivustojani.
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

Kysytäänpä täällä, että olisko laudan ammattilaisilla jotain vinkkejä hyvästä vinyylisoittimesta? Kaipalisin siis uutta vinyylisoitinta ei nyt jokapäiväiseen, mutta vähintään viikottaiseen käyttöön. Tärkeää olisi hyvä hinta-laatu-suhde. Ja lukiolaisen budjetilla mennään, joten ei nyt ihan kalleimpia vehkeitä.

Itse en näistä pahemmin ymmärrä, mutta perheen oma vinyylisoitin on ikivanha ja kooltaan aivan järkyttävä, joten ei mitenkään mahdu esim. mun huoneeseen, joten oma pitäisi hommata, kun noita vinyyleitäkin alkaa kertymään.
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Muuten onko porukka tilannut tuota Different World jenkkiversiota tuolta levykauppaäxästä ? Itse olen tilannut ja sen alun perin piti tulla jo joskus marraskuun alussa, mutta se on viivästynyt tähän päivään ja he lupasivat sen tulevan tänään :E mutta ei oo tippunut postiluukusta. Eli kyselisin, että onko muilla tullut sitä vielä ?
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Doom wrote:Mikä siinä Eddie Archivessa on, että se maksaa niin julmetusti?
Se on sellainen metallilaatikko minkä päällä lukee Iron Maiden ja sen laatikon sisältä löytyy pieni muki, jossa lukee Iron Maiden ja se boksi maksaa ihan perkeleesti. Niin on siinä pari levyäkin joilta löytyy esim. 5 liveversiota Iron Maiden -kappaleesta. Ei siitä kannata missään huutonetissä kiskurihintoja maksaa, koska Steven kotihiiri tai vastaava täyttää varmasti lähiaikoina taas tasavuosia, jonka kunniaksi turhuus julkaistaan uudestaan erivärisissä kansissa. Kyllähän nuo singlejen b-puolet kelpaisi, mutta tuosta tuplasta sopiva hinta olisi sellainen 10-15 euroa, koska pelleversioitahan ne suurimmaksi osaksi ovat. Ainut kerta kun olen harkinnut piraatin ostoa oli kun tämän tuplan erillisenä jollain levymessuilla näin, mutta jäi sekin hankkimatta kun hintaa oli liki kolmekymppiä. On se jumalauta kumma kun ei tuota Best Of The B-Sidesia voida erikseen julkaista kun yksittäisiä singlejäkin täytyy uudelleenjulkaista. Kieltäydyn ostamasta enää ainuttakaan levyä, jolta löytyy parivaljakko Sanctuary – Iron Maiden.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Iron Fist wrote:
Doom wrote:Mikä siinä Eddie Archivessa on, että se maksaa niin julmetusti?
Se on sellainen metallilaatikko minkä päällä lukee Iron Maiden ja sen laatikon sisältä löytyy pieni muki, jossa lukee Iron Maiden ja se boksi maksaa ihan perkeleesti. Niin on siinä pari levyäkin joilta löytyy esim. 5 liveversiota Iron Maiden -kappaleesta. Ei siitä kannata missään huutonetissä kiskurihintoja maksaa, koska Steven kotihiiri tai vastaava täyttää varmasti lähiaikoina taas tasavuosia, jonka kunniaksi turhuus julkaistaan uudestaan erivärisissä kansissa. Kyllähän nuo singlejen b-puolet kelpaisi, mutta tuosta tuplasta sopiva hinta olisi sellainen 10-15 euroa, koska pelleversioitahan ne suurimmaksi osaksi ovat. Ainut kerta kun olen harkinnut piraatin ostoa oli kun tämän tuplan erillisenä jollain levymessuilla näin, mutta jäi sekin hankkimatta kun hintaa oli liki kolmekymppiä. On se jumalauta kumma kun ei tuota Best Of The B-Sidesia voida erikseen julkaista kun yksittäisiä singlejäkin täytyy uudelleenjulkaista. Kieltäydyn ostamasta enää ainuttakaan levyä, jolta löytyy parivaljakko Sanctuary – Iron Maiden.
Olen kyllä aika paljon kanssasi samaa mieltä. :)
rainmaker91
Hang-Around
Hang-Around

Post by rainmaker91 »

Putee wrote:Muuten onko porukka tilannut tuota Different World jenkkiversiota tuolta levykauppaäxästä ? Itse olen tilannut ja sen alun perin piti tulla jo joskus marraskuun alussa, mutta se on viivästynyt tähän päivään ja he lupasivat sen tulevan tänään :E mutta ei oo tippunut postiluukusta. Eli kyselisin, että onko muilla tullut sitä vielä ?
Sama täällä, ei ole vielä tipahtanut postiluukusta. En ole aivan perillä, että olisiko sinkun pitänyt saapua levykauppa Äxään eilen vai julkaistaanko se vasta silloin Jenkeissä.
Olen kyllä ymmärtänyt, että 29. päivä olisi pitänyt saapua Levykauppa Äxään.
Odotellaan...
rainmaker91 mielikuvituksettomin nimimerkki jonka satuin keksimään.
akiolm
Peräruiske
Peräruiske

Post by akiolm »

corppa wrote:Kysytäänpä täällä, että olisko laudan ammattilaisilla jotain vinkkejä hyvästä vinyylisoittimesta? Kaipalisin siis uutta vinyylisoitinta ei nyt jokapäiväiseen, mutta vähintään viikottaiseen käyttöön. Tärkeää olisi hyvä hinta-laatu-suhde. Ja lukiolaisen budjetilla mennään, joten ei nyt ihan kalleimpia vehkeitä.

Itse en näistä pahemmin ymmärrä, mutta perheen oma vinyylisoitin on ikivanha ja kooltaan aivan järkyttävä, joten ei mitenkään mahdu esim. mun huoneeseen, joten oma pitäisi hommata, kun noita vinyyleitäkin alkaa kertymään.
Käytettynä saattaisi olla fiksuinta ostaa. Hyvät, tai edes kohtuulliset levarit maksaa kuitenkin jonkun verran tänä päivänä. Uudet ok-laatuiset maksavat about jostain parista sadasta ylöspäin.
Esim. hifilehden webtorilla on aina muutamia soittimia myytävänä. Jostain hifi-liikkeistä saattaa myös välillä löytää käytettyjä; TL-audio, Mr Hifi, Audiostar, Kruunuradio. Samoista paikoista löytynee myös uusia pelejä. Esim Regan ja Dualin pelit on ihan passeleita.
Melkein tärkeintä on kuitenkin suht laadukas äänirasia, joka kannattaa yleensä ostaa uutena käytettyyn levariin.
Vaikka hinnat saattaa tuntua kovilta, on syytä muistaa että laadukkaalla soittimella ne vinyylitkin pysyy kunnossa.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

rainmaker91 wrote:
Putee wrote:Muuten onko porukka tilannut tuota Different World jenkkiversiota tuolta levykauppaäxästä ? Itse olen tilannut ja sen alun perin piti tulla jo joskus marraskuun alussa, mutta se on viivästynyt tähän päivään ja he lupasivat sen tulevan tänään :E mutta ei oo tippunut postiluukusta. Eli kyselisin, että onko muilla tullut sitä vielä ?
Sama täällä, ei ole vielä tipahtanut postiluukusta. En ole aivan perillä, että olisiko sinkun pitänyt saapua levykauppa Äxään eilen vai julkaistaanko se vasta silloin Jenkeissä.
Odotellaan...
Huomenna pitäis tipahtaa, jos niitten puheisiin on yhtään uskomista.
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Bogardus wrote:
rainmaker91 wrote:
Odotellaan...
Huomenna pitäis tipahtaa, jos niitten puheisiin on yhtään uskomista.
Joo, faija soitti ja sanoivat samaa :)
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

^ Ei oo Different World sinkkua näkyny, itsekin etukäteen tilasin ja nyt ihan tätä keskustelua läksin yömyöhään täältä laudalta katselemaan. No toivotaan että sinkku pian tulee.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

Kuka on Vic Vella? Googlella en löytäny linkkejä kun siihen biisiin Roll over VV. Tuo jätkä(?) mainitaan joka levyn takakannessa Harrisin kiitosten alla.
Terris
Peräruiske
Peräruiske

Post by Terris »

OsmaGunner wrote:Kuka on Vic Vella? Googlella en löytäny linkkejä kun siihen biisiin Roll over VV. Tuo jätkä(?) mainitaan joka levyn takakannessa Harrisin kiitosten alla.
Vic oli Maidenin roudari alkuaikoina. En tiedä sitten mitä nykyään tekee, mutta kuitenkin on tekemisissä Harrisin ja bändin kanssa.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Se Brian Johnsonin näköinen lippisveikkohan on kai aina sittemmin ollut Harrisin assistenttina hommissa.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Onko tilanneille DW tullut jo?
Valtra
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Valtra »

^Tänään tuli postista.
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Samoin tännekkin tipahti olen tyytyväinen ! :D
Ratsupoliisi

Post by Ratsupoliisi »

DW saatu tänään!
rainmaker91
Hang-Around
Hang-Around

Post by rainmaker91 »

Näyttää olevan tullut kaikille tilanneille joten ehkä olisi viisaampaa kirjoittaa jos jollekulle EI ole vielä saapunut.
rainmaker91 mielikuvituksettomin nimimerkki jonka satuin keksimään.
Ctrl+Alt+Del
Wimp
Wimp

Post by Ctrl+Alt+Del »

Onko kellään tietoa aukeaako Iron Maiden joulukalenteri tänään vai joskus lähiaikoina?
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

rainmaker91 wrote:Näyttää olevan tullut kaikille tilanneille joten ehkä olisi viisaampaa kirjoittaa jos jollekulle EI ole vielä saapunut.
Levykauppa äxästä kun kyse on, niin ei olisi iso ihme ollut vaikka olisi taas myöhässä. :roll:
Post Reply