Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

MuurarinEno
Roudari
Roudari

Post by MuurarinEno »

jostain 98 asti "kuunnellu" en tuolloin tajunnut musiikista paljoakaan enkä omistanut levyjä isoveli kuunteli ja tykkäsin kans mutta sitte vuonna 2001 ostin BNW:n ja kolahti niin perkeleesti ja nyt löytyy levy hyllystä kaikki levyt, sinkkujakin muutama, viralliset DVD:t on viinylejäkin löytyy kymmenisen kappaletta ja keikkoja on tullu 2 käytyä että kyllä se aika kovasti sillon kolahti elikkäs sanoisin että 2001 oli se millon aloin varsinaisesti kuunnella. :twisted:
"oh, you can't play heavy metal with synthesizers"
-Bruce Dickinson
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Auttaiskohan käynti äidinkielen kurssilla..Ootko ikinä kuullu sellasesta pikkuasiasta kuin piste? On todella rasittavaa lukea tuollaista tekstiä, missä on kirjoitettu sanat peräkkäin ilman minkäänlaista pilkkua tai pistettä. Anteeksi offtopic, mutta uskonpa etten ole ainoa jota tuo häiritsee..
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Heretic
Kisälli
Kisälli

Post by Heretic »

Olin viidennellä luokalla (5 vuotta sitten) ja kun vaihdoin koulua yksi uusi luokkatoverini kuunteli silloin MAIDENia.... Siitä se sitten lähti ja paluuta ei näytä enää olevan :lol:
My prayers have now been heard,
By my lord, my god. Master Lucifer.
vicvella
Peräruiske
Peräruiske

Post by vicvella »

Joku kirjoitti:"Enpä edes kehtaa tunnustaa, kuinka vähän aikaa sitä on voinu lukee ittensä kunnon Maiden faniksi, täällä on liikaa ProMaideneita..
Mutta ehkä senkin lyhyen ajan suuri intensiivinen ja syvä Maiden fanius on sitä luokkaa, että se korvaa aivan liian lyhyen Iron-aikakauden mun elämässä.."

Samoin,mutta minä nyt kehtaan sanoa:Eli viime kesänä lainasin kirjastosta Rock in rio:n,aattelin,että mitä paskaa tää on.Noh,kuitenkin kiinnostus heräsi ja syksyllä lainasin kirjastosta Brave New Worldin,ja se oli siinä.Tietty laittomasti kopioin sen :wink: ,mutta nyt tulee pääsääntösesti ostettua kaikki Maidenin lätyt,mitkä saan.Ostin eilen Somewhere in timen ja aika kovassa kuuntelussa tälläkin hetkellä.Niin ja olen almost 14 vuotta vanha...
It ravishes, it calls us to sin...
Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

Noin kaksi vuotta sitten olin 15 -vuotias ja koulun biologiantunnilla. Siinä sitten katsoin kun kaverini (Hellworks) räpläsi hienon näköistä levyä. Katsoin vähän tarkemmin Rock In Rioa ja sain sen lainaan. Kotona laitoin levyn tietokoneeseen ja kuuntelin samalla kun pelasin jotain pikkupeliä. Koneen ohjelmat oli jotenkin sekaisin ja biisit tuli aina vaan randomilla. Silti se kolahti samantien, vaikka en aluksi Brucen äänestä pitänytkään.
escudo
Hell Rat
Hell Rat

Post by escudo »

maidenlady wrote:Enpä edes kehtaa tunnustaa, kuinka vähän aikaa sitä on voinu lukee ittensä kunnon Maiden faniksi, täällä on liikaa ProMaideneita..
Tähän asiaan palatakseni näin jälkikäteen päätin ottaa luovan sanaston käteeni ja sepustaa jotain asiaan liittyvää. Ja tämä on siis suunnattu kaikille, vaikka maidenlady juttunsa vitsillä todennäköisesti kirjoittikin.

Tuo ProMaiden käsite fanista puhuttaessa on varmasti sopimaton. Mielestäni se, että toinen tuntee Brucen automerkin ja kengän numeron ei tee tästä yhtään sen suurempaa fania kuin siitäkään joka tutustui bändiin pari viikkoa sitten, jos vain musiikki kolahtaa kympillä. (tässä vaiheessa mainittakoon että tuolla luokittelulla kuuluisin tuohon ProMaiden kastiin lähestulkoon)... 8)

Ja se on vielä enemmän käsittämätöntä että jotkut ns. ProMaidenit pitävät oikeasti itseään muiden yläpuolella. Sitä ei meikäläisen aivot vaan voi ymmärtää ettei voisi olla fani jos ei tee kaikkea bändiin liittyvää koko ajan. Jos meikäläisen kanssa Maidenista juttelee, niin totisesti riittää vaan se että "kuunneltu on ja hyvältä kuulostaa, tätä lisää" tyylisiä kommentteja ilmaan lentelee silloin tällöin. No nuo muiden faniutta kyseenalaistavat dissausidiootit ovat todellakin (onneksi) vain minimaalinen osa väestöstä, mutta heillekin nyt sitten tiedoksi mitä mieltä itse asiasta olen. Avautuminen päättyy, kiitos kärsivällisydestä.
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

^Asiaa!

Hauska huomata että joku ajattelee näinkin :D . Ei sillä etteikö muillekin riittäisi nämä samat asiat mutta kyllä yleisesti täältäkin saa hieman sellaisen vaikutelman että nämä "ProMaidenit" ovat se ylin kasti. Minä en voi pitää itseäni mitenkään ProMaidenina, mutta pidän kuitenkin itseäni melkoisen kovana fanina. Ei siinä mitään, arvostanhan minäkin sitä jos on asialleen omistautunut, hieno juttu. Mutta miten asian ilmaisee...Jooh, nyt alan kadottamaan sen paljonpuhutun punaisen langan tästä aiheesta että ehkä jätän asian tähän.
Drifter
Bändäri
Bändäri

Post by Drifter »

siinä vajaa vuos sitte, taisin olla 12

edit: tai siis olinkin
Last edited by Drifter on Wed Jun 23, 2004 12:05, edited 1 time in total.
“People see our logo and think we’re blood-drinking Devil worshippers. Which we are, of course” – Adrian Smith
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

Suunnilleen viime vapun tiennoilla kun olin 13v. Veli täytti 20v ja sen kaverilla oli Best Of The Beast-levy mukana ja kuuntelin sitä kavereiden kanssa illan, olin jo kyllä ennestään kuullu FOTD:n joskus 2 tai 3 luokalla.
Drifter
Bändäri
Bändäri

Post by Drifter »

Drifter wrote:siinä vajaa vuos sitte, taisin olla 12
Niin ja tämä lähti lähinnä siitä, kun soitin kitaratunnilla trooperia ja vahvistui sitten vielä kun näin DoD mainoksen, missä taustalaa soi Wildest Dreams
“People see our logo and think we’re blood-drinking Devil worshippers. Which we are, of course” – Adrian Smith
eddieminator
Wimp
Wimp

Post by eddieminator »

Mulla tais alkaa 19.7.88 ku sain synttärilahjaksi number of the beastin. Ja nyt oon 21.
Jauno
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Jauno »

Lopullisesti alkoi loppuvuodesta 2002. Real live one oli ollut jo muutaman vuoden hyllyjen kätköissä samoin The best of the beast ja Seventh son koneella (kirjaston levyiltä alunperin :? ).Noihin aikoihin tuli hankittua Piece of mind vinyyli ja powerslave 2cd.Ja kesällä/syksyllä (2003) anttilan maiden alennuksien innoittamana kaikki muutkin Brucen aikaset studiolevyt + viimeisimmät sinkut + Rock in rio,Live after death ja 12 wasted years Dvd:t ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä Eddie`s archive 8) . Että näin vanhalla iällä (24) on jaksanu innostua "uusista" bändeistä :lol:
Maidenia tulee päivittäin kuuneltua..ihan niinkuin Suurinta suosikkiani Queenia silloin 10+ vuotta sitten :roll:
Silver linings can disappear, but they always shine..
Apo
Peräruiske
Peräruiske

Post by Apo »

Minut käännytettiin Maidenin pariin muistaakseni joskus vuosina 1993-94. Ensimmäinen kokemukseni oli levy Somewhere In Time ja siitä lähtien Iron Maiden on ollut se yhtye.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Vuonna joskus. MoonChildin kuulin, muistaakseni vuosi -89. No Prayerin ostin heti ilmestyessään. Nykyään Maiden-diggaus vähempää. Eli ok-kamaa tämä bändi minulle. Musamaku rankkenee koko ajan ja sen takia tämä perusheavyrock ei enää oikein nappaa. Kuuntelee kyllä, mutta ilman kicksejä.
"To be alive is more than just breathing"
Kevytmies
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kevytmies »

Tuossa jossain pari vuotta sitten kun isoveli sai kaveriltaan maidenia ja siinä sitä sit itekki kuunteli ja siitä se lähti.
Humalassa on hauskempi
journeyman
Hell Rat
Hell Rat

Post by journeyman »

Tossa 2-3 vuotta sitten kun tailgunner soitti minulle the number of the beastin ja se piti kuunnella ehkä neljä kertaa putkeen :finger: ja siitä se lähti ja samalla innostuin soittamaan basso Rock in rion katsottuani steven sormien innoittamana ja siitä lähtien maiden on ollut suunnilleen koko ajan ykkösbändi mailmassa
Long Distance Runner
Peräruiske
Peräruiske

Post by Long Distance Runner »

Hmmm.. Vasta viime vuonna :roll:. Latasin muistaakseni Wildest Dreamsin netistä ja sitten kuulin Troopperin ja Run To The Hilssin. Eli aika lyhytaikainen "fani" olen vielä.
suolisko
Wimp
Wimp

Post by suolisko »

Kasiluokalla se varmaan alko, eli 14 vuotta taisin olla siinä lukuvuoden alkupuolella.
Deja vu
Vempare
Vempare

Post by Deja vu »

Tota kasi luokalla vuonna 1984..... TANA siitahän on 20v :wink: Oluelle pohdiskelemaan :roll: syntyjä syviä!
Dunadan
Roudari
Roudari

Post by Dunadan »

Taisin kuulla ensimmäisen kerran Maidenia vuonna 1998 kypsässä kymmenen vuoden iässä, mutta varsinainen kuuntelu alkoi vuotta myöhemmin, kun eräs muutamaa vuotta vanhempi toverini äänitti minulle kasetille Best of the Beastin valikoituja biisejä. Siitähän sekosin oikein kunnolla, ja ajattelin, ettei tällaista olekaan. Sitten koitti päivä, jolloin poistuin kaupasta Best of the Beastin ja Brave New Worldin kanssa. Aloitin siis Maidenin kuuntelun jo kauan ennen yläasteelle siirtymistä, joten voin paukutella henkseleitä jos sellaiset olisi ja pitää itseäni todellisena fanina.
Johanna
Hang-Around
Hang-Around

Post by Johanna »

1982. NOTB oli kova sana, ostin sen kassuna itselleni. Ikää oli vähän vaille 12.
Valtra
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Valtra »

Vuonna -89 ollessani opiskelemassa eräissä bileissä
soi Live after deth ja siitä alkoi todellinen kiinnostus.
Eli eka levy jonka ostin uutena oli No prayer for the dying.
Edit: Joskus takavuosina kuulin jotain jossakin ja aloin
diggailemaan ihanmitävaan. :roll:
Last edited by Valtra on Tue Aug 03, 2004 16:45, edited 1 time in total.
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
Maso
Roudari
Roudari

Post by Maso »

^ Bileissä opiskelu kuulostaa kivalta. Ei vaan sellaista mahdollisuutta ollut minun aikanani. Sori, ei ole tarkoitus välimerkkiä nusasta, mutta tuo kuulosti vaan niin hauskalta.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

^Kait sinäkin Maso olet ollut niissä bileissä, joissa opiskellaan kemiaa :D ja monesti myös biologiaa?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Vuonna 1983-84. Ensimmäinen kuultu levy TNOTB. Eka "uusi" levy Powerslave.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Post Reply