A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)
Moderator: The Killer Krew
Eipä tuo laatu niin hirveän huono edes ole. Itse en ole vielä omaa mp3:stani paremmalla laadulla biisiä ole mistään löytänyt, enkä varmaan löydäkkään. No, ensi yönä sitten taas lisää materiaalia, joulu on jo kolmannen kerran vuodessaipa wrote:Vai ensi yönä lisää vai? Noh mikäs siinä. Harmillista on vain se, että biiseihin joutuu tutustumaan näin paskalla laadulla (64kbps). Onhan tuo tosin ymmärrettävää...

-
- Vempare
Siis eikös nämä leviävät ämpärit ole vain kaapattu tuosta streamista? Vaikka niissä olisi bitrate 128kbps, niin silti jos pohjana on tuo streami niin samaa kuraa ne on äänenlaadultaan.Freejack wrote:Eipä tuo laatu niin hirveän huono edes ole. Itse en ole vielä omaa mp3:stani paremmalla laadulla biisiä ole mistään löytänyt, enkä varmaan löydäkkään. No, ensi yönä sitten taas lisää materiaalia, joulu on jo kolmannen kerran vuodessaipa wrote:Vai ensi yönä lisää vai? Noh mikäs siinä. Harmillista on vain se, että biiseihin joutuu tutustumaan näin paskalla laadulla (64kbps). Onhan tuo tosin ymmärrettävää...
Eipä tuo laatu haitanne, sillä maistiaisia ne vain ovat. Ja levyltä ne voi sitten kuunnella paremmin...maltetaan venaillaipa wrote:Siis eikös nämä leviävät ämpärit ole vain kaapattu tuosta streamista? Vaikka niissä olisi bitrate 128kbps, niin silti jos pohjana on tuo streami niin samaa kuraa ne on äänenlaadultaan.Freejack wrote:Eipä tuo laatu niin hirveän huono edes ole. Itse en ole vielä omaa mp3:stani paremmalla laadulla biisiä ole mistään löytänyt, enkä varmaan löydäkkään. No, ensi yönä sitten taas lisää materiaalia, joulu on jo kolmannen kerran vuodessaipa wrote:Vai ensi yönä lisää vai? Noh mikäs siinä. Harmillista on vain se, että biiseihin joutuu tutustumaan näin paskalla laadulla (64kbps). Onhan tuo tosin ymmärrettävää...

"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Hang-Around
IMOC-foorumilla Admin ainakin ilmoitti, että olisi mitä luultavimmin viimeinen maistianen tämä tämäniltainen biisi. Itse veikkaan että sieltä tulee Out of the Shadows. Tämä sillä perusteella, että ensin tuli tällainen synkempi ja raskaampi biisi, sitten avausrockeri, joten seuraavaksi voisi ihan hyvin tulla rauhallisempaa materiaalia. Enkä muutenkaan usko, että noita pidempiä biisejä maistiaisiksi antavat, mutta sehän nähdään vähän yli 3 tunnin kuluttua*pulkkinen* wrote:^Just huomasin saman, meinaakohan ne koko levyn kuunteluttaa ennen sen julkaisemista.

Yeah, they pull at my hair, and call out my name. They think I'm cool and got no worries with fame. But I'm living to lose and dying to win. With those people around here my patience wears thin.
Oikeassa olet, vaikka Virtual XI:n japsinkin mukana toki bonuslevy tulee, jolla luonnollisesti kyseisen albumin sinkkujen B-puolet (livebiisejä).Jauno wrote:Offtopic: Ei nuita biisejä millään Virtual japsilla ole vaan X Factor japsillaRelic wrote:Man on the Edge CD-sinkkujen B-puolet Judgement Day ja Justice of the Peace ja 12":n I Live My Way
Mutta... Seventh Son vs. Commando -soundtrack = 0-1Stratocaster wrote:Seventh Son vs. Commando-leffa = 1-0

---
Yleisesti ottaen Different World on 95% kierrätetty versio Rainmakerista, mutta on, kuten alkuperäinenkin, sentään hyvä biisi

Tällaista bongasin. Miltäs kuulostaisi? Jotenkin tuntuu ihan järkeenkäyvältä. Mutta voisikohan se BB olla sittenkin vaan joku Harryn mielikuvitushahmo? Minä ainakin haluan tietää, onko tuo BB kukaan.Eräällä Maiden-foorumilla joku jamppa julisti omaa tulkintaansa, että Breeg on itse asiassa Eddie. Breeg katosi samoihin aikoihin kun Eddie The Head "syntyi", eli nousi haudastaan Maidenin maskotiksi.
Sinkun kansi tällöin kuvastaisi Eddietä omalla haudallaan. Mene ja tiedä.
-
- Hang-Around
Woihan Wattu!! Uuden levyn odotukset nousivat aivan uusiin sfääreihin kertaheitolla.
Parin viikon takainen ensikosketus Benjamin Breegiin ei saanut jalkaa kovin tarmokkaasti maata tamppaamaan, joten maan pinnalla pysyttiin. Mutta nyt, etäisyyden oton ja lisäkuuntelujen jälkeen, biisi sai aivan uudet ulottuvuudet. Raskas riffittely puree ja välisoiton aikana kuuntelunautinto on lähellä orgasmia. Dave loistaa. Laulumelodiat, etenkin itse lyriikat, eivät pääse toistamaan liikaa itseään.
Different World taas vaikuttaa (luonnollisesti) siltä tutummalta Maidenilta. Kierrätetyksi en itse sanoisi, sillä lisäkuuntelun jälkeen tästäkin biisistä alkaa paistamaan se tietty omaleimaisuus läpi. Itse sain tästä erilaiset fiilikset kuin Rainmakerista (^^^
). Pääriffi jää kertaheitolla päähän jannamaan, mutta itse vokaaliosuudet vaikuttavat tämän biisin suolalta; kertosäe ja sitä edeltävä osio ovat erittäin vakuuttavaa kuultavaa.
Brighter Than A Thousand Suns kuunneltu vasta kerran läpi, jälkimakuna aika sekava, mutta lupaava sekametelisoppa. Loistavia juttuja siellä täällä, ja eri osat tulevat todennäköisesti hitsaantumaan varmemmin yhteen lisäkuuntelujen myötä.
Kolmen biisin jälkeen uskaltaa "spekuloida" jo hieman enemmänkin itse kokopitkästä. Levyn soundit ovat todella kohdallaan kaikin puolin (BASSO, kitarat, rummut) lisäten ensivaikutelmaa synkästä tunnelmasta, hyvä niin. Myös puheet hieman progressiivisemmasta ja raskaammasta Maidenista vaikuttavat ihan joltain muulta kuin tornihuhuilta, joten tätä levyä jaksaa varmasti kuunnella pitkään.
Argh, pitää pyytää kaveria hommaamaan spessuversio heti julkaisupäivänä, intti pitää meikäläisen poissa kuvioista. Kunpa pian pääsis kuuntelemaan tätä kokonaisuudessaan nappikuulokkeiden kautta...
Parin viikon takainen ensikosketus Benjamin Breegiin ei saanut jalkaa kovin tarmokkaasti maata tamppaamaan, joten maan pinnalla pysyttiin. Mutta nyt, etäisyyden oton ja lisäkuuntelujen jälkeen, biisi sai aivan uudet ulottuvuudet. Raskas riffittely puree ja välisoiton aikana kuuntelunautinto on lähellä orgasmia. Dave loistaa. Laulumelodiat, etenkin itse lyriikat, eivät pääse toistamaan liikaa itseään.
Different World taas vaikuttaa (luonnollisesti) siltä tutummalta Maidenilta. Kierrätetyksi en itse sanoisi, sillä lisäkuuntelun jälkeen tästäkin biisistä alkaa paistamaan se tietty omaleimaisuus läpi. Itse sain tästä erilaiset fiilikset kuin Rainmakerista (^^^
Brighter Than A Thousand Suns kuunneltu vasta kerran läpi, jälkimakuna aika sekava, mutta lupaava sekametelisoppa. Loistavia juttuja siellä täällä, ja eri osat tulevat todennäköisesti hitsaantumaan varmemmin yhteen lisäkuuntelujen myötä.
Kolmen biisin jälkeen uskaltaa "spekuloida" jo hieman enemmänkin itse kokopitkästä. Levyn soundit ovat todella kohdallaan kaikin puolin (BASSO, kitarat, rummut) lisäten ensivaikutelmaa synkästä tunnelmasta, hyvä niin. Myös puheet hieman progressiivisemmasta ja raskaammasta Maidenista vaikuttavat ihan joltain muulta kuin tornihuhuilta, joten tätä levyä jaksaa varmasti kuunnella pitkään.
Argh, pitää pyytää kaveria hommaamaan spessuversio heti julkaisupäivänä, intti pitää meikäläisen poissa kuvioista. Kunpa pian pääsis kuuntelemaan tätä kokonaisuudessaan nappikuulokkeiden kautta...
Nothing can never take away what I've seen with these tired eyes!!
Tässä oma mielipide tähän mennessä kuullusta soitosta:
. Jokaiselta kitarajätkältä on kuultu yksi pirun kova soolo(Paitsi adrianilta kaksi pirun kovaa). Tuo BTATS neljän minuutin jälkeen tule kitarakuvio on maidenin parhaimmistoa. Voisi tuolla uudella levyllä olla enemmän Brucea matalalta, jätkä kun osaa sen niin hyvin ja tuo korkealta laulaminen alkaa hiukan kyllästyttämään. Steve on palauttanut kolinan, pitkästä aikaa. Neekon tahtipuikko oli kateissa ainakin Breegissä ja DW:ssä, mutta nyt se on alkanut löytymään.
. Jokaiselta kitarajätkältä on kuultu yksi pirun kova soolo(Paitsi adrianilta kaksi pirun kovaa). Tuo BTATS neljän minuutin jälkeen tule kitarakuvio on maidenin parhaimmistoa. Voisi tuolla uudella levyllä olla enemmän Brucea matalalta, jätkä kun osaa sen niin hyvin ja tuo korkealta laulaminen alkaa hiukan kyllästyttämään. Steve on palauttanut kolinan, pitkästä aikaa. Neekon tahtipuikko oli kateissa ainakin Breegissä ja DW:ssä, mutta nyt se on alkanut löytymään.
Käykääs tolla sivulla nyt http://www.benjaminbreeg.co.uk/Jeeves wrote:Tällaista bongasin. Miltäs kuulostaisi? Jotenkin tuntuu ihan järkeenkäyvältä. Mutta voisikohan se BB olla sittenkin vaan joku Harryn mielikuvitushahmo? Minä ainakin haluan tietää, onko tuo BB kukaan.Eräällä Maiden-foorumilla joku jamppa julisti omaa tulkintaansa, että Breeg on itse asiassa Eddie. Breeg katosi samoihin aikoihin kun Eddie The Head "syntyi", eli nousi haudastaan Maidenin maskotiksi.
On näköjään tullut sinnekkin päivitystä eilen (11.8.) Ja kukas se siinä kuvassa onkaan...
Edit: Olisi kyllä pirun kiva saada selville milloin sivu on tehty. Olisi jo aika mielenkiintoista jos Breeg olisi ollut oikea kaveri ja nähnyt painajaisissaan Eddien ja piirtänyt sen.
Mutta onkohan sivu sittenkin vaan jonkun mysteereistä pitävän yli-innokkaan fanin "kusetus" tjsp.

-
- Hell Rat
Musta vaan tuntuu että toi on joku hullu fani joka haluaa nettijulkisuutta ja haluaa jonkinnäköisen keskustelun Maidenin poikien kanssa, etenkin Harriksen?Zani wrote:Käykääs tolla sivulla nyt http://www.benjaminbreeg.co.uk/Jeeves wrote:Tällaista bongasin. Miltäs kuulostaisi? Jotenkin tuntuu ihan järkeenkäyvältä. Mutta voisikohan se BB olla sittenkin vaan joku Harryn mielikuvitushahmo? Minä ainakin haluan tietää, onko tuo BB kukaan.Eräällä Maiden-foorumilla joku jamppa julisti omaa tulkintaansa, että Breeg on itse asiassa Eddie. Breeg katosi samoihin aikoihin kun Eddie The Head "syntyi", eli nousi haudastaan Maidenin maskotiksi.
On näköjään tullut sinnekkin päivitystä eilen (11.8.) Ja kukas se siinä kuvassa onkaan...
Edit: Olisi kyllä pirun kiva saada selville milloin sivu on tehty. Olisi jo aika mielenkiintoista jos Breeg olisi ollut oikea kaveri ja nähnyt painajaisissaan Eddien ja piirtänyt sen.
Mutta onkohan sivu sittenkin vaan jonkun mysteereistä pitävän yli-innokkaan fanin "kusetus" tjsp.
EDIT: en oo varma mut eiks maalauksissa oo yleensä nimen lisäksi myös vuosiluku?
Minusta tuntuu, että tuo sivu on ihan Maidenin itsensä liikkeellelaittama. Jossain luki että tuossa sinkun kannessa olevassa haudassa lukisi "HERE LIES A MAN OF WHOM LITTLE IS KNOWN". Epäselväksi jäi lukeeko tuo teksti englanniksi vai romaniaksi. Kun lukee www.benjaminbreeg.co.uk jutut niin siellä tuo teksti esiintyy uutisessa, joka tuli 28.7 (sinkun kansi oli ironmaiden.comissa 2.8). Tuo sivun domain on muuten rekisteröity 14.7.2006.
Mitä yhteyttä Eddiellä on Romaniaan (jos BB=Eddie niin kuin tuossa joku jo spekuloi)? Romaniasta nyt ei tule itselläni muuta mieleen kuin Dracula.
-Sherlock Holmes
Mitä yhteyttä Eddiellä on Romaniaan (jos BB=Eddie niin kuin tuossa joku jo spekuloi)? Romaniasta nyt ei tule itselläni muuta mieleen kuin Dracula.
-Sherlock Holmes
Attention wimps and posers: LEAVE THE HALL!
-
- Berserkki
Tästä olen täysin samaa mieltä. BTATS Nicko vetelee jo ihan hienoja fillejä. Peltejen heliseminenkin on jo löytynyt. Siite olen erittäin iloinen, että Neeko ylipäätänsä vielä jaksaa olla noin kova. Emme ehkä enää koskaan enää Moonchildin fillejä takaisin, mutta erittäin hienoa huomata se, että Neeko osaa edelleen soittaa loistavasti eikä väsymisen merkkejä näy.Freejack wrote:Tässä oma mielipide tähän mennessä kuullusta soitosta:
SAVE_US.ETG 

-
- Hell Rat
voitko muuten vähän valaista mua, "tietokoneneroa" ettäs mikä on domain ?hpman wrote: Tuo sivun domain on muuten rekisteröity 14.7.2006.

itse päättelisin että se on joku homma mistä näkee milloin sivut on julkaistu.
EDIT: kiitos vaan tiedosta.
Last edited by Frontier90 on Sat Aug 12, 2006 21:32, edited 1 time in total.
Domain, eli DNS.Frontier90 wrote:voitko muuten vähän valaista mua, "tietokoneneroa" ettäs mikä on domain ?
-
- Hell Rat
tosta benjamin breegistä sen verran että niillä sivustoilla mainitaan jonkun tavanneen hänet noin 6v sitten, mutta BB:n kansitaiteen hautakivessä on vuosiluvut-? - 1978
kyllä toi aika lailla kusetukselta vaikuttaa mutta siellä kyllä myös ensimmäisessä uutisessa lukee, että Breeg katosi v. 1978. että on siinä tuokin puoli.
kyllä toi aika lailla kusetukselta vaikuttaa mutta siellä kyllä myös ensimmäisessä uutisessa lukee, että Breeg katosi v. 1978. että on siinä tuokin puoli.
Suora lainaus sivulta. Onhan se Maiden aika poppia.www.benjaminbreeg.co.uk wrote:Most puzzling of all, however, has been the large number of fans of a pop group called Iron Maiden who have contacted the site. Apparently, this group are releasing a song called THE REINCARNATION OF BENJAMIN BREEG. Naturally, the very mention of the name Benjamin Breeg was of interest to me and I wondered if they could possibly know something about my cousin.
I tried to contact their record company to discover how they knew of my relative. Unfortunately when I did manage to speak to someone in authority, they were unable to give me a satisfactory explanation as to how my cousin's name came to be used in the title of the song. It may well be a coincidence that this group have chosen this name to use in one of their songs but, the fact that it is such an unusual name convinces me that they have heard of my cousin and, possibly, about his work.If this is the case, then I would urge them to contact me immediately.

Onko tämä sitten jonkun kusetusta vai aivan aito ja oikea, who knows. Sinällään kuitenkin ihan mielenkiintoista. Varsinkin se Benjaminin piirtämä maalaus.

"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Hell Rat
Sitten vaan faktoja pöytään, kun tuntuu tuo tietopuoli olevan noinkin vankkaa. Vai miten on?Frontier90 wrote:onhan tää aika selvä kusetus, mun mielestä Benjamin Breeg on Eddie. ja toi on bändin järjestämä pila. pelkkää fictionia.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Kyllä ainakin itse tuota sivua lukiessa ei tulisi mieleenkään, että joku pelleilisi, aika totisen kuvan tekstistä kuitenkin sai. Mutteihan sitä tietenkään ikinä tiedä. Mielenkiintoista luettavaa kuitenkin.Zani wrote:Käykääs tolla sivulla nyt http://www.benjaminbreeg.co.uk/Jeeves wrote:Tällaista bongasin. Miltäs kuulostaisi? Jotenkin tuntuu ihan järkeenkäyvältä. Mutta voisikohan se BB olla sittenkin vaan joku Harryn mielikuvitushahmo? Minä ainakin haluan tietää, onko tuo BB kukaan.Eräällä Maiden-foorumilla joku jamppa julisti omaa tulkintaansa, että Breeg on itse asiassa Eddie. Breeg katosi samoihin aikoihin kun Eddie The Head "syntyi", eli nousi haudastaan Maidenin maskotiksi.
Huomasittekos, että BB -sivuilla oleva maalaus on sama, mikä välähti pikaisesti The Reincarnation of Benjamin Breeg musavideossakin. Hmm..
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
-
- Hell Rat
Noniiin kaikki on siis päättelyä.Jukka wrote:Sitten vaan faktoja pöytään, kun tuntuu tuo tietopuoli olevan noinkin vankkaa. Vai miten on?Frontier90 wrote:onhan tää aika selvä kusetus, mun mielestä Benjamin Breeg on Eddie. ja toi on bändin järjestämä pila. pelkkää fictionia.
Sivustolla lukee(http://www.benjaminbreeg.co.uk/) , että Benjamin Breeg katosi vuonna 1978, noh eikös se Eddie Head keksitty silloin.
Kun selailin maidenin sivuja ajauduin maidenin official digital store sivustoille. http://www.7digital.com/stores/productD ... sid=437159
ja siellä oleva breegin kansi on täysin ilman niitä trade markkeja yms sekä tarkkailtuani hautakiveä oletan että hautakivessä oleva teksti on romaniaa ja siinä on 9 sanaa ja oletan myös että se tarkoittaa englanniksi tälläistä: "HERE LIES A MAN OF WHOM LITTLE IS KNOWN.", koska eddies megastoressa on myynnissä breegin sinkku paita ja sen paidan takapuolella lukee teksti "HERE LIES A MAN OF WHOM LITTLE IS KNOWN." suomeksi: "TÄSSÄ MAKAA MIES JOSTA VÄHÄN TIEDETÄÄN"
no taas benjaminbreeg.co.uk :n benjaminin "serkku" A. Breeg väittää, että jokin henkilö romanista lähetti hänelle sähköpostia jonki sisältönä oli vain 9 sanaa romaniaksi ja mies sitten vei sanat tulkattavaksi ja yllätys yllätys törmäämme taas sanoihin "HERE LIES A MAN OF WHOM LITTLE IS KNOWN."
Maalaus benjaminbreeg sivustolla on myös BB:n musavideossa.
Uskon että tässä nyt luodaan tälläistä eräänlaista tarinaa eddien ympärille...
Eddie eli sellaista elämää kuten Benjamin Breeg.co.uk sivustoilla väitetään ja syntyi siis syyskuun 3. vuonna 1939 ja näki kaiken maailman painajaisia eddiestä ja maalaili sitten tauluja hänestä. Loppujen lopuksi kaikkien piinojen kautta benjamin katosi vuonna 1978.
varmaankin kuoli. Ja samana vuonna sitten nousi kuolleista hahmona josta hän näki painajaisia eli Eddiestä. Sinkun kannessahan eddie mielestäni on kaivautunut jotenkin omasta haudastansa poies.
EDIT: typo
Last edited by Frontier90 on Sun Aug 13, 2006 2:07, edited 1 time in total.
Ja ilmeisesti myös sinkun kansissa:Frontier90 wrote: Maalaus benjaminbreeg sivustolla on myös BB:n musavideossa.
http://www.maidenfans.com/downloads//breeg_booklet.jpg
http://www.maidenfans.com/index.php?ACT ... e&nid=2152
^^Mielenkiintoista, todellakin. Huomasitteko että Eddiellä on 2 tuntolevyä kaulassaan tuossa Breegin sinkun kannessa, joka siis meinaa sitä että hän on ollut sodassa mutta EI ole kuollut. Mietin että onko tämä merkityksetön yksityiskohta vai tarkoittaako se jotain. En vain saanut mitään järkevää päässäni aikaiseksi. Sellainen kuitenki tuli mieleen että jos Eddie on uudestaan syntynyt Benjamin, niin olisiko Benjaminin pitänyt olla jossain sodassa mukana?