Keskustelua Maidenin lopettamisesta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Frontier90
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 335
Joined: Thu Dec 22, 2005 19:44
Location: Espoon herra

Post by Frontier90 »

Kai sivustot sitten sen jälkeen sentään pysyvät pystyssä?
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector
Posts: 4884
Joined: Thu Aug 26, 2004 17:38
Location: 40100
Contact:

Post by Jukka »

No ottaen huomioon, että netti on pullollaan fanisaitteja jo lopettaneille bändeille, niin eiköhän. Riippuu tosin viime kädessä Keinosen mielenliikkeistä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2233
Joined: Sat Jan 10, 2004 11:24

Post by rocker »

Judas Priestin äijät ovat monta vuotta Maidenin jätkiä vanhempia ja silti jatkavat edelleen, joten toivottavasti Iron Maiden ottaa heistä mallia...mutta vähän epäilen että ei tätä enää kauaa kestä. Kun Maiden antaa ilmoituksen lopettamisesta, vetää se varmasti mielen matalaksi vähäksi aikaa. Olen itsekin 23 vuotta bändiä aktiivisesti seurannut.

Mutta kaikki päättyy aikanaan. Itse luulen, että syksyllä tuleva levy on bändin viimeinen. Sen jälkeen vedetään vielä parit kiertueet ja that's it.

Mutta vaikka bändi lopettaa, niin hienoja levyjä voi edelleen kuunnella ja hyvät muistot eivät häviä. Bruce toivottavasti jatkaa soolouraansa vähintään 60-vuotiaaksi :)
What we do in life, echoes in eternity
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1179
Joined: Tue Mar 07, 2006 20:18
Location: Helsinki

Post by Relic »

Frontier90 wrote:Kai sivustot sitten sen jälkeen sentään pysyvät pystyssä?
En tiedä tarkoitatko nyt www.rautaneito.com vai www.ironmaiden.com sivustoa, mutta jälkimmäinen tuskin ainakaan häviää minnekään vaikka bändi laittaisikin pillit pussiin. Virallinen sivusto tulee varmasti toimimaan markkinointivälineenä ainakin julkaisuille, joita aletaan arkistomateriaalista kasata jahka bändi aktiivisen toimintansa lopettaa, muusta krääsästä ja oheistoiminnasta puhumattakaan 8).
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior
Posts: 2771
Joined: Tue Jul 26, 2005 21:59
Location: Tampere
Contact:

Post by Voimanorja »

The Game wrote:oon voivotellu viimesen vuoden ja pähkäily mitä bändiä lähtisi kuuntelemaan kun vanhan konkarit lopettaa! mutta olen varma että uusia hyviä bändejä (on) ja tulee tulemaan. mutta kyllä se hevi pysyy siellä päässä kun muistaa aina soittaa vanhoja ja uusia maideneita!
Itse ainakin kuuntelen aktiivisesti yli kymmenkuntaa bändiä, että ei se mikään ongelma.
Ja jos suoraa sanotaan niin nykyään Maidenia kerran kaksi kuukaudessa levyllisen verran ja pari hittiä aina johonkin väliin.

Nimimerkillä true metal Maiden fani, jolla tällä hetkellä vain yksi levy koneella :wink:

Ps. Ei se niin vakavaa, on niitä muitakin bändejä.
Ps2. Olen Maiden fani, siltä kantilta voi viestiäni myös tulkita.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 335
Joined: Thu Dec 22, 2005 19:44
Location: Espoon herra

Post by Frontier90 »

Relic wrote:
Frontier90 wrote:Kai sivustot sitten sen jälkeen sentään pysyvät pystyssä?
En tiedä tarkoitatko nyt www.rautaneito.com vai www.ironmaiden.com sivustoa, mutta jälkimmäinen tuskin ainakaan häviää minnekään vaikka bändi laittaisikin pillit pussiin. Virallinen sivusto tulee varmasti toimimaan markkinointivälineenä ainakin julkaisuille, joita aletaan arkistomateriaalista kasata jahka bändi aktiivisen toimintansa lopettaa, muusta krääsästä ja oheistoiminnasta puhumattakaan 8).

rautaneitoa, mutta miksei kumpikin? :P
LoLz
Wimp
Wimp
Posts: 46
Joined: Thu Jun 15, 2006 3:09
Location: Jyväskylä

Post by LoLz »

Vaikka Iron Maiden lopettaa niin kyllä mä siltikin fanitan sitä vaikka itse bändi on lopettanut
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Post by QazKFD »

LoLz wrote:Vaikka Iron Maiden lopettaa niin kyllä mä siltikin fanitan sitä vaikka itse bändi on lopettanut
Älä perkele? Ite aattelin kyllä unohtaa koko orkesterin for good heti kun ilmoitus lopettamisesta tulee :lol:
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Dille
Vempare
Vempare
Posts: 19
Joined: Tue Feb 21, 2006 14:52
Location: Hämeenlinna

Klunk

Post by Dille »

Sitten.. en osaa ajatella sitä =(. Noh, paras se kait on, että ne lopettaa ja elää loppuun pitkän elämän, toisin kuin kuolee kesken levytyksen 76 vuotiaana =D.

Niin ja mitäs se rock in riossa 250 000 hemmoo ja te puhutte pelkästään 10-15 tonttu.u
Ostetaan Maidenia Hämeenlinnasta... ota yhteyttä teemu7@gmail.com (toimii myös messengerinä)...
Lord of Light
Vempare
Vempare
Posts: 23
Joined: Fri Jul 07, 2006 12:38
Location: Eura

Re: Klunk

Post by Lord of Light »

No sitten harmittaa paljon kun Maiden lopettaa sen voin sanoa!
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1032
Joined: Tue Aug 30, 2005 19:00
Location: Rauma

Post by Ironmaiden82 »

En uskalla edes ajatella moista, että Maiden lopettaa. Vaikka kyllähän se tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta en tiedä suomensinko väärin vai ymmärsinkö väärin, mutta Nicko sanoi jossain haastattelussa, kun kysyttiin, että onko tämä viimeinen studio albumi, niin "ehdottomasti ei".

Tosin ei olis eka kerta kun ymmärrän väärin :evil:



Ai niin. Meinasi varsinainen asia unohtua. Eli kyllä se luultavasti vetää hiljaiseksi vähäksi aikaa
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
El Maco
Bändäri
Bändäri
Posts: 222
Joined: Tue Oct 04, 2005 16:22
Location: Kotkan pimeä metsä.

Post by El Maco »

Kun Maiden lopettaa . . . Kyllähän siinä pari kyyneltä tulee varmasti tirautettua . ( Etenkin jos joku bändistä kuolee äkillisesti ja se olisi lopettamisen syy ) Ja tietenkin kaikki DVD:t ja albumit kuunnellaan läpi . Ja muistellaan ainakin 15.11 Hartwallin keikkaa . Joka on tietenkin ensimmäiseni . Mutta onneksi musiikki ei kuole koskaan vaikka Maiden ja Eddie kuolisikin .

Mutta olisi kyllä nannaa jos vetäisivät vielä sen The Legacy (?) kiertueen. :D Kaikki helmet kuultaisiin viimeisen kerran . Mutta , tosiasia on että Maiden elää vielä ja on täysissä voimissaan ! Nauttikaamme niin tulevasta albumista . 8)
Let The Metal Flow !
idiootti
Vempare
Vempare
Posts: 2
Joined: Sun May 21, 2006 10:35

Post by idiootti »

Tämä A Matter of Life and Death on suunitelmien mukaan toiseksi viimeinen studioalbumi. Harris sanoi jossain, että alustavana ideana oli tehdä 15 studioalbumia, ja tämä uusi on järjestyksessään neljästoista.

Joskus tulee se hetki, kun Iron Maiden lopettaa.
Joskus tulee se hetki, kun Trooper ja The Number of the Beast eivät enää soikkaan stereoissa.
Joskus tulee se hetki, kun itkemme Steve Harriksen ja Bruce Dickinsonin hautajaisia.
Joskus tulee se hetki, kun Eddiekin on jäänyt eläkepäiviä viettämään.
Mutta sellainen hetki ei tule, jossa Iron Maidenin musiikki olisi kuollut, sydämmissämme.
:cry:
Tästähän tuli niin imelä että tulee ihan reikiäkin hampaisiin. :wink:
Iron Maiden rocks 4 ever. <3
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1179
Joined: Tue Mar 07, 2006 20:18
Location: Helsinki

Post by Relic »

idiootti wrote:kun itkemme Steve Harriksen ja Bruce Dickinsonin hautajaisia.
Äläs Runeberg tuollaisia kirjoittele, tässähän vaipuu synkkyyteen jo pelkästä ajatuksesta :cry:.
Pyhimys
Wimp
Wimp
Posts: 32
Joined: Mon Jun 05, 2006 12:02
Location: Hellsinki

Re: Mitä sitten kun Maiden lopettaa

Post by Pyhimys »

Benighted wrote:Mitä sitten kun Maiden lopettaa? Tuleeko enää koskaan yhtä suurta/hyvää hevibändiä, joka pystyy järjestämään näin suuria keikkoja, tai edes lähellä näin suuria? Pääsemmekö enää koskaan sen jälkeen näkemään Hevibändiä esim. Hartwall areenalla, johon liput ovat loppuunmyydyt? Milloin viimeksi on tehty hevibädi, joka on vetänyt yli 10 000 henkilöä keikalleen?

Tämä minua on mietityttänyt, ja vähän pelottaa, että tämä hyvä loppuu siihen, kun Maiden lopettaa :(
Sitten se lopettaa. Siitä on huonojakin puolia, ei pääse enään keikoille ja sen sellaista, mutta kyllä levyjä voi kuunnella niin kauan kuin korvat kestää samoin DVD:tä. Yhtään niin hyvää hevibändiä tuskin tulee, mutta eihän sitä voi tietää koskaan? Uskon että ei, mutta kyllä varmasti hyviäkin hevibändejä on vielä pakko tulla. Kyllä varmasti jotkut bändit myyvät lippunsa aika nopeasti, mutta tuskin yltää maidenin tasolle.
urho47
Roudari
Roudari
Posts: 489
Joined: Fri Feb 11, 2005 20:29
Location: Gangland

Post by urho47 »

El Maco wrote:Mutta onneksi musiikki ei kuole koskaan vaikka Maiden ja Eddie kuolisikin
Mutta Eddiehän kuoli jo vuonna 1984 ja nousi seuraavana vuonna kuolleista...

Itse uskon että Maidenin kuoppaamisen jälkeen ainakin osa kavereista jatkaa musiikin parissa. Vaikea kuvitella Harriksen vievän bassoa lopullisesti kellariin. Mutta mitä Steve tekisi biiseillä jotka on kirjoittanut Maidenin jälkeen? Soololevyn? Vai tulisiko Maidenista sellainen bändi joka heittää muutaman massiivisen keikan vuodessa? Brucen voisin helposti kuvitella vetävän soolokeikkoja vielä vaari-iässä kuten Dio. Janickin ja Adrianin voisi helposti kuvitella soittelevan eri projekteissa. Dave ja Nicko todennäköisesti vaihtaisivat soittimet golfmailoihin ja siirtyisivät Hawaijin golfkentille.

Ja musiikkihan eläisi vielä kauan soittajien jälkeen. Ja tietysti Eddie.... Somewhere in Time.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Lord of Light
Vempare
Vempare
Posts: 23
Joined: Fri Jul 07, 2006 12:38
Location: Eura

Post by Lord of Light »

Kyllä silti jotkut jatkaa. veikkaan Että Bruce tekee soolo uraa vielä Maidenin jälkeen ja mistäs sitä tietää vaikka janick tai Adrian taivaikka kumpikin soittaa brucen soolo bändissä.
MurrayFan
Wimp
Wimp
Posts: 26
Joined: Fri Jun 09, 2006 16:49

Post by MurrayFan »

Minäkin olen miettinyt tuota asiaa joskus. Se tuntuu kyllä jo ajatuksena pahalle.
Vaikka maiden joskus lopettaa, silti musiikki on edelleen legendaarista.
Ei sitä voi kukaan viedä pois!
Mutta kyllähän siitä vähän tulee shokki.

Minulle kävi just noin Nightiwishin kanssa. Aloin diggamaan sitä Once-albumin ostettuani.
Sitten kuulin eräänä lokakuisena sunnuntaina, että Tarja oli lähtenyt bändistä.
Teki mieli huutaa MITÄ HELVETTIÄ!





:lol:
Freejack
Berserkki
Berserkki
Posts: 937
Joined: Thu Jan 12, 2006 16:01
Location: Candyland

Post by Freejack »

Sitä päivää emme tule näkemään pitkään aikaan!
Uskon, että Maiden vielä yhden albumin tekee ja sen jälkeen kiertueen, mutta ehkä sitten se loppuu :cry: Siihen on vielä kuitenkin aikaa, sillä uusi albumi tulee tänä vuonna ja kiertue kestää jonnekkin ensi vuoteen. Maiden pitää vuoden 2007 vapaata ja sitten lähtee Colden Era tourille 2008. Uusi albumi tulee ehkä 2009 tai 2008, ja se on todennäköisesti viimeinen.
dragon94
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 103
Joined: Sat Jan 14, 2006 0:50

Post by dragon94 »

Vaikka Maiden lopettaa, legenda ja musiikki elää - ikuisesti.
irongirl
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 143
Joined: Sun Mar 07, 2004 20:09
Location: Oulu

Post by irongirl »

Vielä sekin aika tulee että Maiden lopettaa, mutta toivottavasti ei vielä pitkään aikaan. Olen kuitenkin onnellinen siitä että olen nähnyt bändin livenä, ja tutustunut joskus heidän musiikkiin. Sillä heidän musiikki todellakin elää ikuisesti!
Up the Irons-
Raudat kattoon!
Eternium
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 61
Joined: Sat Jul 29, 2006 17:37
Location: Lappeenranta

Post by Eternium »

Se on kyllä aika helvetin huono päivä, kun Maiden lopettaa. Mutta pitää muistaa siltä kantilta, että Maiden julkaisee vasta uuden albumin, on tiedossa kiertue ja muuta hauskaa. Bruce varmaan julkaisee uuden sooloalbumin tähän väliin (vaikka CW:n ja TOS:n aikaväli olikin 7 vuotta.) voidaan toivoa parasta. Pitää luultavammin ottaa Metallica haltuun seuraavaksi, että on sitten toinen jättiläinen, jota fanittaa.

Maiden for life.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2588
Joined: Mon Dec 12, 2005 15:58
Location: Strange Land

Post by Viper »

Eternium wrote:Pitää luultavammin ottaa Metallica haltuun seuraavaksi, että on sitten toinen jättiläinen, jota fanittaa.
Eiköhän se lopeta samoihin aikoihin kuin Maidenkin. Ellei jopa aikaisemminkin. Tai sitten juostaan rahan perässä vielä kuusikymppisinäkin.

Jaa... Mikä on offtopic?
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Terry
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 144
Joined: Fri Dec 30, 2005 19:00

Post by Terry »

Sitten kun Maiden lopettaa kuuntelen heidän kaikki tuotoksensa, katson Dvd:t ja Vhs:t. Ja toivottavasti ostan myös heidän soolo tuotantoaan enemmän. Mutta Maidenin Musiikki elää aina.
Polunimuri
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 184
Joined: Wed Aug 02, 2006 22:15
Location: Pudasjärvi

Post by Polunimuri »

Itsemurha.
No ei sentään. Kyllähän se jonkin verran harmittaa kun ei tule enää uusia levyjä/keikkoja Maidenilta, mutta loistava musiikkihan ei häviä minnekkään vaan elää ikuisesti!
Iron What? Iron Fucking Maiden! That's What!
Post Reply