Maiden voi myös olla surumusiikkia?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
Tottakai Maiden menee myös surumusiikkina. Wasting Love on loistava tykitys silloin kun yksinäisyys iskee koviten. No Prayer For The Dying toimii myös. Eräs ystäväni taasen teki itsemurhan vuosi sitten ja Blood Brothers on soinut jonkin verran sen vuoksi.
Wasted Years taasen on hyvä fiiliksen kohottaja. Turha sitä on menneitä itkeä, these are the golden years.

Wasted Years taasen on hyvä fiiliksen kohottaja. Turha sitä on menneitä itkeä, these are the golden years.

"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Vempare
Ilmainen vinkki: Treenatkaapa taas sitä perustelemisen jaloa taitoa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Ja jos se lukutaito ei NYT Bukkalla parannu, niin se on hei hei. Enää ei huomautella.Bukka wrote:Paras levy kuunnella kun on surullinen on Nine inch nailsin The downward spiral. Se kertoo pelkästä surusta itekkin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Hell Rat
Kyllähän se Maiden tepsii suruun ja vitutukseen.
No prayer on tosi tunnelmallinen ja kyllähän niitä muitakin vitutus biisejä löytyy, mutta pakko sanoa että ei Maiden ole ihan parasta surumusiikkia esim W.A.S.P.in Crimsol idolia kun kuuntelee niin meinaa kyllä tulla tippa linssiin
No prayer on tosi tunnelmallinen ja kyllähän niitä muitakin vitutus biisejä löytyy, mutta pakko sanoa että ei Maiden ole ihan parasta surumusiikkia esim W.A.S.P.in Crimsol idolia kun kuuntelee niin meinaa kyllä tulla tippa linssiin

"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
-
- Berserkki
X-factor on tunnelmiensa puolesta aika osuva levy synkkiin hetkiin. Tosin tehokkaampi resepti vitutukseen on pistää soimaan vaikka Brave New World, tai muu elämänjanoisempi kappale. Factorin tunnelmat pitää helposti mietteet turhan synkkinä. Holy Smoke vaan soimaan ja etiäppäin...
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
-
- Kärpästen Herra
Maiden on ollut mulle aina parasta ja myös arkipäivämusaa... siis soinnut vuodesta 1983- tähän päivään kaikenlaisissa fiiliksissä ja tilanteissä. En oikeen osaa eritellä surumusana mitään maiden juttuja.
En edes pienistä mitään sure. Mulle suru on ollut aina kova paikka ja mulle se suru on yleensä tarkoittanut läheisen kuolemaa. Silloin yleensä olen vaan hiljaa ja hiljaisuudessa tsekkaan jotain asiaan liittyvää mukavaa muistoa mm valokuvia. Sitten päiviä myöhemmin alkaa musa soimaan ja muistoja tulemaan. Mm kun isosisä kuoli, niin surumusa oli meidän sotaveteraanille Sibeliuksen Finlandia.
Oukei, kyllä monesti kun hyräilen maidenin Afraid To Shoot A Stranger- biisiä, mietin ukkia siellä kannaksen hangilla 1943 tähtäämässä jonnee pimeeseen. Eipä tuokaan surulliselta tunnu, ennemmin kunnioittavalta.
Vitutusmusa on sitten eri juttu kuin surumusa. En siis näköjään osaa vastaa tähän topiskiin
En edes pienistä mitään sure. Mulle suru on ollut aina kova paikka ja mulle se suru on yleensä tarkoittanut läheisen kuolemaa. Silloin yleensä olen vaan hiljaa ja hiljaisuudessa tsekkaan jotain asiaan liittyvää mukavaa muistoa mm valokuvia. Sitten päiviä myöhemmin alkaa musa soimaan ja muistoja tulemaan. Mm kun isosisä kuoli, niin surumusa oli meidän sotaveteraanille Sibeliuksen Finlandia.
Oukei, kyllä monesti kun hyräilen maidenin Afraid To Shoot A Stranger- biisiä, mietin ukkia siellä kannaksen hangilla 1943 tähtäämässä jonnee pimeeseen. Eipä tuokaan surulliselta tunnu, ennemmin kunnioittavalta.
Vitutusmusa on sitten eri juttu kuin surumusa. En siis näköjään osaa vastaa tähän topiskiin

Into Iron Maiden Since 1983
-
- Azazel
^ Kaikki tyylillään. Mulle mikä tahansa kappale voi toimia surumusiikkina jos sellaisen aika onn. Maidenilla on paljon sellaista kamaa mitä jaksan ja haluan kuunnella erityisesti mieli maassa. En mä niin sanoista välitä, vaan musiikista itsestään. Infinite Dreamsin ja The Evil That Men Don melodioissa on jotain sellaista, jotka nostavat mielialaa välittömästi. Otanki Seventh Sonin koulumusiikiksi tänään.
Toisinaan suruunkin auttaa ankara mättö. Siihen ei ikävä kyllä Maiden enää auta, vaan on pakko ottaa Diablo tms. esiin.
Toisinaan suruunkin auttaa ankara mättö. Siihen ei ikävä kyllä Maiden enää auta, vaan on pakko ottaa Diablo tms. esiin.

-
- Sateentekijä
Kyllä on taas tullu todistettua että Maiden on helvetin hyvää myös surumusiikkina. Kyllä mä niitä melodioita kuuntelen fiilistellen, mutta sanoja surussa vielä enemmän. Infinite Dreams, Judgement of Heaven, ylipäätänsä koko X-Factor on soinut ja tulee soimaan surussa. Siinä on surumusiikkia sen tarkassa merkityksessä. Melodiat ja sanat tukevat vitusti toisiaan.
Myös näin krapula-aamuna nämä syvälliset lyriikat puhuttelevat oikein urakalla. Kun miettii mennyttä iltaa, niin ei voi olla miettimättä Judgement of Heavenin sanojen SITÄ kohtaa soveltaen sen eilisiltaan.
Myös näin krapula-aamuna nämä syvälliset lyriikat puhuttelevat oikein urakalla. Kun miettii mennyttä iltaa, niin ei voi olla miettimättä Judgement of Heavenin sanojen SITÄ kohtaa soveltaen sen eilisiltaan.

Ei jestas mikä idea. Sen väliosan fiilis sopii kyllä täydellisesti siihen. Omista hautajaisistani haluaisin sellaiset, että polttohautauksen aikana jotain kohtuullisen synkkää musiikkia Maidenilta, mutta muistotilaisuudessa pidettäisiin oikeasti hauskaa. Menevää musiikkia ja hauskojen sattumuksien muistelua, ei mitään nyyhkimistä. "Mark my words please believe my soul lives on, please dont worry now that I have gone"asa wrote:Maiden sopii ihan mihin tahansa mielentilaan, siksi se onkin niin upea bändi. Kuten olen aikaisemminkin sanonut, minun hautajaisissani tulee soimaan 7th son of a 7th son -biisi. En keksi mitään parempaa biisiä, siinä tunnelmallisessa välikohdassa työnnetään arkku polttouuniin, ja INTO THE HELL I GO.
Asiaan.
Vitutusmusiikkina maiden ei toimi musta kovin hyvin, paitsi ihan raskaimmat biisit. Yleensä kun hatuttaa TODELLA pahasti, laitan Triviumia soittimeen ja sitä kun jonkun aikaa kuuntelee, hälvenee. Masennusmusiikkina suorastaan täydellinen levy on tosiaan The X-Factor, varsinkin 2 A.M. Ihan mieletöntä. Siinä pääsee kyllä niin syviin fiiliksiin, ettei tosikaan.
You're shit and you know you are
^Itsekkin tulee yleensä kuunneltua vitutukseen jotain Maidenia raskaampaa, kunniamainita Slayerille, joka rauhoittaa mua mahtavasti sekä silloin kun vituttaa että myös silloin kun oikeen jokin juttu jännittää.
Mutta kyllä Maiden mihin tahansa muuhun mielentilaan sopii oikein hyvin, myös surumusiikiksi, X-Factor synkkyydestään johtuen etunenässä. Yksittäisiä biisejä tuon albumin ulkopuolelta ovat esim. Waisting Love, Afraid To Shoot Strangers ja Infinite Dreams.
Mutta kyllä Maiden mihin tahansa muuhun mielentilaan sopii oikein hyvin, myös surumusiikiksi, X-Factor synkkyydestään johtuen etunenässä. Yksittäisiä biisejä tuon albumin ulkopuolelta ovat esim. Waisting Love, Afraid To Shoot Strangers ja Infinite Dreams.
Give me Ed...'Til I'm dead
The X Factor kieltämättä sopii hyvin hetkiin, jolloin vituttaa tai on muuten vaan saanut paskaa niskaansa. Meikäläisen hautajaisissa soi sitten saletisti Fortunes of Warin ensimmäiset kolme ja puoli minuuttia (koko paska lässähtää pannukakuksi kun Blaze lähtee mukaan). Se riffi vain on niin loistava ja vähän koskettavankin kuuloinen. Myös 2 AM on loistava vähän synkempiinkin hetkiin.
Mulle ei ole ikinä toiminut se, että vitutuksessa/surullisena kuuntelen jotain iloista musiikkia. Rupeaa vaan vituttamaan enemmän.
Mulle ei ole ikinä toiminut se, että vitutuksessa/surullisena kuuntelen jotain iloista musiikkia. Rupeaa vaan vituttamaan enemmän.
-
- Lentäjä-Ässä
Voi Maiden olla surumusiikkia tietyillä levyillä kuten The X-Factorilla. Synkemmät biisit sopivat mielestäni vitutukseen erittäin hyvin vaikka auttaa siihen myös lähes kaikki muutkin Maidenin biisit muutamia aivan pohjanoteerauksia lukuunottamatta. myös NPFTD toimii loistavasti myös suruun jotenkin mielestäni surullisen tunnelman vuoksi osassa sen kappaleista varsinkin nimibiisissä.
Itsekin kuuntelen maidenia jos masentaa/vituttaa...
Infinite Dreams, Hallowed be thy name, Virtual XI, X-factory, ja kaikkia synkkiä lyyriikallisia biisejä: Wasting Love --> Spend your days full of empitenss... spend your days full of loneliness...
mutta sopiihan maiden toki muihinki elämän tiloihin kuin masennukseen
Infinite Dreams, Hallowed be thy name, Virtual XI, X-factory, ja kaikkia synkkiä lyyriikallisia biisejä: Wasting Love --> Spend your days full of empitenss... spend your days full of loneliness...
mutta sopiihan maiden toki muihinki elämän tiloihin kuin masennukseen

I'm Going to Die With My Boots On.
No jos on mielipahaa, niin kuuntelen lähinnä ehkäpä Scorpionseja ja Sonata Arcticaa. Kyllä Maidenillakin joitain sellaisia, kuten Heaven can wait, joita kuuntelen surun yllättäessä.
Eli periaatteessa Maiden sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen, joskus olen tuota naistani kiusoitellutkin sanomalla, että häissä soi sitten Maidenin Aces High
Eli periaatteessa Maiden sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen, joskus olen tuota naistani kiusoitellutkin sanomalla, että häissä soi sitten Maidenin Aces High

^Hmm...
Kirkko pimeäksi ja Churchillin puhe alkaa. Sitten intro ja kun riffi räjähtää silmille, astelee morsian alttarille. "Tahdon" sanotaan kun Bruce iskee sen korkeimman nuotin kertosäkeessä. Loppunuottien aikana sulhanen heittää morsiamen sukkanauhan yleisöön...
Ei hassumpaa.
Edit. On taas tullut turailtua oikeinkirjoituksen kanssa.
Kirkko pimeäksi ja Churchillin puhe alkaa. Sitten intro ja kun riffi räjähtää silmille, astelee morsian alttarille. "Tahdon" sanotaan kun Bruce iskee sen korkeimman nuotin kertosäkeessä. Loppunuottien aikana sulhanen heittää morsiamen sukkanauhan yleisöön...
Ei hassumpaa.
Edit. On taas tullut turailtua oikeinkirjoituksen kanssa.
Last edited by Viper on Mon Dec 10, 2007 20:02, edited 1 time in total.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector