Onko Iron Maiden lempiyhtyeesi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Onko Iron Maiden lempiyhtyeesi?

Kyllä
398
81%
Ei
92
19%

Total votes: 490

Terry
Hang-Around
Hang-Around

Post by Terry »

Maiden ollut ykkönen minulle ykkönen viime vuodesta asti. Olen yrittänyt pitää tauon Maidenin kuuntelemisesta muttei se ole onnistunut.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Tällä hetkellä ei ole. Mutta jos yleisesti katsotaan mun fanitushistoriaa, niin Iron Maiden on selkeästi mun all-time-favorite. Tällä hetkellä ykkönen on Iced Earth. Eiköhän Maiden palaa ykköspallille, kunhan uusi levy ilmestyy. Muita tämän hetken innostuksia on mm. Manowar (ollut jo kauan), AC/DC (tehnyt paluun top-bändeihin), Metal Church (uusi tulokas).
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

Ei ole. Todella rakas bändi kylläkin, yksi ensimmäisistä heavy metal -bändeistä, joka iski oikein kunnolla 13-vuotiaaseen. Tosifani olen kuitenkin ollut juuri ja juuri sen yhden vuoden silloin kun kuuntelu alkoi. Sen jälkeen on tutustuttu moniin bändeihin, jotka mun kirjoissa voittaa Maidenin ihan puhtaasti. Esimerkkeinä Rage, Tarot, Judas Priest ja Overkill. Uudelta levyltä odotan paljon, niin paljon sitä on hehkutettu. BNW ja DOD eivät vakuuttaneet mua täysin. Muutama hyvä biisi ja that's it. Täytyy kyllä tunnustaa, että myös tämän laudan jo joskus hieman överiksikin mennyt Maiden-hehkutus on saanut mut välttelemään bändiä. Maiden on mielestäni pidemmän päälle hieman junnaavaa musiikkia, siksi kuuntelenkin levyjä vain harvoin ja harkitusti. Sillä tavalla kuunneltuna Maiden kuulostaa todella hyvältä, mutta joka päivä kuunneltuna saattaisi kyllästyminen taas iskeä. Maiden on mulle siis yksi (hyvä) bändi muiden joukossa.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Up The Irons
Hang-Around
Hang-Around

Post by Up The Irons »

Lane wrote:Kyllähän se Maiden on #1, ei mahda mitään.
Todellakin.. kyllä Maiden on paras (ja tulee olemaankin) :wink:
Heavy Metal will never die!
- Joey DeMaio -
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Vastaukseni on kyllä

2004 vuodesta se alkoi, silloin aloin hankkia Maidenin levyjä. On niitä monia muita bändejä, mutta eivät ne vertailuissa mahda Maidenille yhtään mitään. Välillä tulee kuuntelutaukoja, mutta ne tekevät ihan hyvää. Niiden jälkeen on erittäin mukava kuunnella jälleen Maidenia. Edellisen kerran taukoni oli koko maaliskuu - huhtikuun puoliväli. Silloin katsoin Maidenin DVD:itä, mutta sen jälkeen pidin taukoa kesäkuun (miltei) puoliväliin asti, ja silloin tuntui kuin olisi syntynyt uudelleen. Nyt kuunnellaan uuden levyn ilmestymiseen asti, toki ei hirveästi, mutta paljon enemmän kun ei ollenkaan :)
Punainen Kukko
Vempare
Vempare

Post by Punainen Kukko »

Vastaus on Kyllä.Maidenia ei enää nykyään tule niin suuresti hehkutettua mutta jos maidenista aletaan puhumaan niin taas se sama innostus nousee esiin ja on pakko lähtee kuunteleen kyseistä orkesteria 8)
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Ehdottomasti kyllä. Maidenista se raskaamman musiikin kuuntelu lähti ja edelleen se on säilyttänyt paikkansa lempiyhtyeenäni. Vaikka viime aikoina ei ole tullut kovinkaan paljoa kuunneltua, niin edelleen bändi on itselleni se kovin juttu. Ja varmasti Maiden kuume nousee taas huippuunsa, kun uusi levy julkaistaan ja keikat lähestyvät.
Zapper
Kisälli
Kisälli

Post by Zapper »

Ei ole. Maiden oli ensimmäinen bändi, joka innosti minut hevin maailmaan, joten siinä mielessä tunnearvo on suuri. Kuitenkin jotkut bändit ajavat ohi Maidenista ja Maidenin kuuntelu on nykyään melko satunnaista. Helloween on se paras.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Iron Maiden kokonaisuutena bändin ura huomioiden on mulle #1....

Kuitenkin esim Rainbow 1976-1978 menee helposti edelle. Siinä Blackmore-Dio-Powell näyttää miten se kana oikeesti pissii ja muut on oppilaan roolissa. Rainbow tai Dio (omassa bändissään) sitten kokonaisuutena ei ole niin vahva taikka minuun vaikuttava kuin Maiden. Mainituissa bändeissä on niin paljon tyylilajeja, joten kaikesta on mahdotonta pitää.

Itse kuuntelen todella paljon kaikkea musaa ja on kuukausia jolloin maiden ei koneessa vieraile ollenkaan. Useinkin moni bändi kuulostaa paremmalta kuin Maiden. Sehän on ihan normaalijuttu. En vaan ole toista bändiä löytänny, mikä pitkässä juoksussa pitää pintansa ja vielä laajalla materiaalilla.

Semmosta
Into Iron Maiden Since 1983
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Niin, eipä vastausta tarvitse mun kohdalla kahta kertaa miettiä. Eli ehdoton "Number One."
Elämäni aikana on tullut ihailtua montaakin erilaista juttua, niin musiikin, kuin urheilunkin maailmassa, mutta Iron Maiden on ensimmäinen, ja viimeinen näin suuressa mittakaavassa oleva "prosessi".
Ja välillä sitä todellakin pysähtyy ajattelemaan hymyssä suin, kuinka mukavaa on, kun on ajautunut tämänkaltaiselle polulle. Niin hurjasti on tullut elämään lisää Maidenin myötä, ja siitä olen niin hyvilläni. Koko ajan se tossa vierellä seuraa, melko suuressakin roolissa, ja eipä eron hetkeä ole ollut havaittavissa. Tää juttu on tuolla kuoren alla syvällä muhimassa, eikä sen synnyttämä liekki sammu koskaan, ei todellakaan.. :wink:

A Matter Of Life And Death
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Kyllähän se ykkönen on melkein aina ollut. Ja asiantila tuskin tulee muuttumaan.
What we do in life, echoes in eternity
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

Maiden oli pitkään yksin suosikkibändin paikalla mutta nyt Maidenin rinnalle on kiilannu Dio sekä Kreator, eli nykyään Maiden ei ole ainoa lempibändini.
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Maiden on aina ollut mun lempibändi.

Maiden on mun lempibändi.

Maiden tulee aina olemaan mun lempibändi.

Nojoo, siis Maideniahan en ole kovin kauan aikaa vielä kuunnellut, mutta tuo eka lause on silti totta. Eli ennen Maidenia kuuntelin vain sattuman varaisia bändejä ja levyjä sieltä täältä, eikä varsinaista feivörittiä ollut. Mutta nyt onneksi on. Ja on muuten sitä niin hemmetin selvästi, etten usko tilanteen ikinä muuttuvan.
Up The Irons! \,,/
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Kyllä se Maideni on se kestosuosikki joka kestää kuuntelua.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Maiden on ollut jo pitkään se ainainen ykkönen, joka voittaa kaikki muut.
On tietysti monia bändejä, jotka tulevat tosi lähellä, kuten Manowar ja Slayer, mutta he taistelevat kuitenkin aivan omassa sarjassaan ja sitä todistaa esm se, että on kuukausia, jolloin soitan Maidenia alle 5 biisiä ja Slayeriä soi joka päivä lähemmäs 30 kappaletta, mutta kun sille päälle satun ja isken Somewheren, Seventhin tai minkä tahansa Iron Maiden albumin pyörimään niin ei helvetti se potkii! Musiikkia aivan eri ulottuvuuksista kuin nää muut! Kaikki nappaa ihan täydestä! THIS IS HEAVEN!

:finger:

Maiden
Slayer
Manowar
Anthrax

:finger:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Kyllä! Se on juuri se hienous, että kun olet kuukauden verran luukuttanut Deathia, Sepulturaa, Anthraxia ja Slayeria; pistät Seventh Sonin soittimeen niin kyllä se aina räjäyttää tilanteen taas normaalitasolle. Mä olen nyt sen Maidenin keikkalipun ostamisen jälkeen keskittynyt enemmän muiden bändien kuuntelemiseen, ja toisinaan on tullut pistettyä Seventh soittimeen ihan vaan muistuttamaan itselleni että tämä on se kovin. Eilen pistin yöllä Afraid To Shoot Strangersin soimaan (kovaa) ja kyllä siinä ihan hevimies herkistyi. 8)
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Ehdottomasti on. Ei oikeastaan mikään bändi tuota paikkaa edes vähääkään horjuta. Aria tulee kyllä toisena, mutta näillä bändeillä on siltikin aikamoinen ero Rautaneidon hyväksi.
Terä
Vempare
Vempare

Post by Terä »

Vastasin kyllä, vaikka aina on mennyt tiukille KISSin kanssa. Sen huomaa viimeistään kun pitäisi mennä levyjä ostamaan...

Nojoo.. Uusi levy, kaikki tämä, antaa kylla taas semmoisen potkun persuksiin että ei paremmasta väliä. Hienoa voivansa sanoa olevansa Maidenin fani.

Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

On se Iron Maiden ollu (melkein) aina paras ja tulee olemaan. Ja niinkuin Terä sanoi uusi levy antaa vain lisää potkua. Mutta hyvänä kakkosena on Guns N' Roses, ja kolmosena Megadeth.
spongebob
Hang-Around
Hang-Around

Post by spongebob »

Kyllä on.
Maiden oli bändi joka houkutteli minut hevin maailmaan. Kerran on ollu kausi jolloin kokeilin muita bändejä, mutta sitten tietää että maiden on se number 1.
journeyman
Hell Rat
Hell Rat

Post by journeyman »

Se on 50-60.Iced Earth on toinen jonka levyt on niin loppuun soittettuja,että varmaan pitää kohta lähetä hakemaan uudet tilalle.Jotenkin näitten bändien biisien kuuntelun aika laittaa vaan silmät kiinni ja antaa musan viedä.Huomaa kyllä että seefferi on aikamoinen maiden fani,sen verran pystyy löytämään samanlaisia kitaroita ja temmonvaihdoksia.Ei sitä pahemmin pysty selittämään,nämä kaksi on vaan ne parhaat.HAIL I&I
"Murder", he screamed "Oh why?"
but that's a lie
You killed me first, so now die
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

On.

Välillä on hiljaisempia kausia, mutta varsinkin nyt uuden levyn ilmestyessä bändin kiinnostus on noussut sellaisiin äfääreihin mitä muut bändit eivät suurimpienkaan hehkutuksien aikana ole koskaan hipaisseet. Monta monituista bändiä on mitkä voisivat olla suosikkeja, kuitenkin se jokin niistä jää aina puuttumaan. Pelkkä musiikillinen ulosanti ei ole edellytys parhaan bändin tittelille. Monella tämä voi tiukan paikan sattuessa olla parempaakin kokonaisuutena, kun Maidenillä, mutta ainut mitä Maidenillä on ja muilla ei, on se tosiseikka, että bändi elää sydämessäni. Tästä se kaikki sai alkunsa, vuosi oli: 2000.

Helloween on toisiksi paras, Chameleot is the best.
Nazza
Peräruiske
Peräruiske

Post by Nazza »

Ehdoton ykkönen. Perässä purjehtivat Metallica ja Manowar, mutta ne seilaavat vähintään kolmen merimailin päässä.
"Kukaan tai mikään ei oo täydellinen, mut Maiden on paras" -Antony Parviainen

© 2007 All Rights Reserved.
cuomi
Kisälli
Kisälli

Post by cuomi »

Siitähän se lähti silloin vuonna nakki joten ainakin sen takia ollut erikoisasemassa itselle. Nykyäänhän sitä musiikkia tulee kuunneltua laidasta laitaan aina progesta ankaraan grindiin ja Maideni saattaa jäädä välillä todella vähällekkin kuuntelulle. Mutta kyllähän se tulee mulle olemaan se rakkain bändi ja kyllähän ne levyt vieläkin soittimessa vierailee. Ja uuden albumin myötä olen toki innoissani kuin majava paperitehtaalla. ei prkl mikä vertauskuva..
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Lane wrote:Kyllähän se Maiden on #1, ei mahda mitään.
Satoja bändejä kuuntelen, mutta kyllä se tämä on!
Komppia tälle.
Post Reply