Maidenin pitkäaikaisin fani.

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

MaidenManutd
Hell Rat
Hell Rat

Post by MaidenManutd »

Iron Maiden ja killers oli ensialkuun kopioituna kasettina mutta number of the beastin ostin heti ilmestyttyä 1982 ja se oli ehdottomasti paras levy mitä siihen asti oli ilmestynyt ja 666 tuli pyörittyä jatkuvasti ilmestymisen jälkeen voimasoitossa joten lasken todellisen faniuden alkaneen tuosta 1982 vuodesta. silloin maidenissa loksahti kaikki kohdalleen
kun bruce tuli bändiin ja ilmestyi täydellisin albumi siihen asti miltään bändiltä.
tuosta 1982 vuodesta fear of the dark levyyn asti tuli myös ostettua sinkut ja maxisinkut mitä levyiltä lohkaistiin. Tähän asti oli bändit kuten scorpions, ac/dc,rainbow,black sabbath,priest olleet suurimpia suosikkejani muuta number of the beast todella nosti
maidenin suurimmaksi suosikiksi joka se edelleenkin on.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

gui kiden wrote:Ensimmäisiä kosketuksia bändiin sain joskus kun aloitin ala-asteen. Sain sitten myöhemmin ostettua a Real Dead One kasetin. Vuosi oli mitä, 93-94?
Tätä on pakko lainata, sillä samankaltaisuutta löytyy omalta kohdaltanikin. Tai siis ensimmäiset havainnot Maidenista ovat joko kavereiden isonveljen SSOTSS-vinyylinkannesta toisen kaiffarin uunituoreen NPFTD-kasetin (alkuperäinen 8) ) kuunteluun & Holy Smoken sekä Fates Warningin diggailuun 8 bittisellä Nintendolla pelaillessa, mutta vasta tuolloin viidennellä luokalla 1993-94 tuli ostettua a Real Dead One -cd. Oli melkein ensimmäisiä levyjäni c-kasettiaikakauden jälkeen, mutta Offspringin Smash ehti edelle.

Ei IM ole 'se' juttu koskaan itselleni ollut, sillä Helloweenia & GammaRayta ei vain ole voinut mikään koskaan mielessäni ylittää, mutta siinähän nuo kaikki platat ovat mukanani kulkeneet kaikki 13 vuotta vaikken kauhean usein enää kuuntelekaan. Musiikin ylitarjontaa, heh.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Iivis wrote:EDIT: Laudalta veikkailisin Jarmilaa pisimpiaikaisimmaksi faniksi. Tosin lasketaanko Blaze-vuodet tähän mukaan, koska Jarmila ei muistaakseni koskaan sulattanut Blazen aikaa Maidenissa? :wink:
Totta. Taitaapa olla jarmilan Blaze-era vielä muoveissa hyllyssä :lol:
Into Iron Maiden Since 1983
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Minä Olli The Wicker man, tai Olliwer ihan kuinka vaan sain ensimmäisen kosketuksen Maideniin joskus syksyllä 2002, jolloin vuotta vanhempi kaverini esitteli minulle uunituoretta Rock In Rio -cd:tään. Ja näin neljä vuotta myöhemmin täytyy todeta, että Troopperhan se sieltä iski. Peräkkäisiä kuuntelukertoja kasaantui ainakin kymmenkunta, jotka loivat sydämeeni semmosen pohjan, mikä ei kulu koskaan.
Levy, jonka haalin ensimmäisenä hyllyyn oli kokoelma Edward The Great, sisälsihän tämä hittejä, jotka oli helposti tunnistettavissa. :D
Dance Of Deathin ostin ilmestymispäivänä, ja kerettiinhän sitä jo odottelemaankin hieman. Ainutlaatuista aikaa, etten sanoisi. Nämä kaksi levyä omistaneena suuntasin 21.12.2003 keikalle, jota en ikinä unohda, sillä pysähtyihän tuolloin Dance Of Death -Eurpoean Tour Harkimon peltipurkkiin. Brucen sairastuminen oli avainasemassa keikalle pääsemisen kannalta, sillä peruutuspaikalla taisin keikan viettää, eli lipussani lukee juuri tuo 21.12.2003, eikä suinkaan 10.11, niin kuin alkuperäinen suunnitelma oli. Kiitos Bruce, sillä nyt olen erittäin iloinen siitä, että keikan sain todistaa. Siitä se sitten todella lähti, kun pikkupoika oli kuin muljutettu keikan jälkeen. (Oli muuten kiva keli autoilla kotiin).
Keräily voimistui ja onhan rahaa palanut, on kertynyt kasetteja, vinyylejä, cd:itä, dvd:itä, VHS:siä, figuuri, pari boxia ja lehtiä +clubijäsenyys yms... Yksikään ostos ei ole kaduttanut ja täytyy todeta, että pirun komeitahan nuo tuossa hyllyssä on. Riitoja on esim. ulkomaajuttujen kanssa käyty läpi suuri liuta, mutta opettavaisiahan nuo ovat olleet. Ja riitoja tullaan luultavasti tulevaisuudessa käymään yhtä lailla, nimittäin palo sen kuin laajenee.

Hienoa on ollut kerta kaikkiaan tämän "jupakan" läpikäyminen, ja hienoa tulee olemaankin. Nautitaan niin kauan kuin se on mahdollista,eli ...ikuisesti. :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Joskus yläasteelle siirryttyäni alkoi kunnon fanitus, tai siis silloin ostin kaikki studiolevyt. Oisko se jotain -92, en nyt tarkasti muista. Varsinaista keräilyä harrastettu nyt kolmisen vuotta. Eka keikka oli vasta -99, sen jälkeen kaikki Suomen keikat nähty + Praha -05. Mulla on kuitenkin aina Maiden pysynyt kirkkaana ykkösenä, mikään muu bändi ei ole yltänyt lähellekään samaan.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

MaidenManua komppailen tässä nyt !

Eka vinyyli oli TNOTB ja vuosi siis -82, Kyttälänkadun Epe´s Tre ostopaikkana.

Kyllä tuo "fanitus" alkoi 81/82 talvella kun c-kassuilta kuulin ekaa kertaa killersin. Tuo 82-87 välin vinyyliostot on nyyhkytetty moneen kertaan eri sessioissa, mitä niille on sittemmin käynyt. Ei siitä sen enempää nytten.

Peke osui napakymppiin. Tuo "B" aikainen osasto on cd:nä hyllyssä, mutta eipä ole soittimiin eksynyt eikä eksy.

En katso itseäni edes suureksi "faniksi", muuten kuin 83-90 ja 03 > tähän päivään olleet keikka kokemukset. Niissä on muistelemista keinutuoliin saakka. Mikä on omatasoni "fanituksessa", ei todellakaan suuri mielestäni.
Tottakai nuo 83-84-86 livet saa monen polvilleen kyykkyyn.

Monesti olen mietinyt syntejä syviä, millaisia kamuja olen saanut tämän foorumumin kautta. Prag-reissu, saunasessiot, ym ovat tuoneet täytettä nykytilanteeseen. On hauska huomata, miten joku muukin on 80 alkupuolella ollut samanhenkinen jo, kuten allekirjoittanut itse.
Kiitos näille "kamuille", olen ikuisesti kiitollinen. Uusien tuttavuuksien ja rupattelutuokioiden myötä olen palannut mielestäni maiden-kantaan uudestaan.

Myös foorumumin junnu-osasto saa minulta ylistykset. Teidän tekstejä lukiessa, näen itseni monesti 24vuoden takaa. Älkää hävitttäkö opiskeluaikana vinyyleitänne, syökää vaikka kengänpohjat ennemmin :lol:

Ukotkin jaksaa heilua, sen kun nuoriso muistatte niin hjyvä juttu !
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Ekaa kertaa Maidenia kuulin 2001 alussa kun sisko antoi Fear of the Darkin minulle, kun ei itse siitä pitänyt. Kuuntelin siltä levyltä aina muutamia biisejä, mutta fanitusta ei todellakaan lähtenyt. 2002 lopulla alkoi levyjen osto ym. 2003 alkupuolella voin jo kutsua itseäni "faniksi".
SAVE_US.ETG :P
maidenFani_91
Peräruiske
Peräruiske

Post by maidenFani_91 »

Kuunnellut Maidenia vuodesta 2003. Olin kutosella silloin. Eka keikka tulee olemaan 12.11. Tampereella. Ekan levyn sain joululahjaks. Se oli Edward the Great.
Kahessa ja puolessa vuodessa on kertyny 16 levyä ja kaks Dvd:tä.
Muita bändejä olen tietysti myös kuunnellut mutta Maiden on aina ollut se kirkkain numero 1.
A.k.a rumpali-isti @rumpalit.net&muusikoiden.net
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

jarmila wrote: Älkää hävitttäkö opiskeluaikana vinyyleitänne, syökää vaikka kengänpohjat ennemmin :lol:
Hyvällä mallilla ollaan. Kohta yksi vuosi takana kituuttamista ja koulua, eikä vielä ole tarvinnut myydä yhtään levyä. Enkä myy!
Prince of the Dusk
Peräruiske
Peräruiske

Post by Prince of the Dusk »

NotB ja kesä -86 tai -87. Levy tuli (muistaakseni) silloisen emännän jonkun levykerhon kautta tai peräti kuukauden levynä tms.
Tallella vielä, joskin pala puuttuu reunasta. Korvaava vinyylikin on näemmä levyhyllyssä, ja miksei olisi, kun en ole koskaan yhdestäkään levystä luopunut.
Pitänee raapaista pyöritin joskus tulille, pääsisi samalla kuuntelemaan naapurilta lainatulta levyltä kuinka se Kirka hiiviä vetikään. Muistini mukaan pari kelpo raapaisua tällä R.O.C.K.-lätyllä.

-PotD
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

asa wrote:Tämä on hieman ongelmallista, mistä lasketaan fanittaminen?
Ja mihin se päättyy? fanitus alkoi joskus vuonna-89 mutta fanituksen päättyminen...

Mä fanitin tosissani Maidenia ehkä sen pari vuotta. Toi alkukliimaksi ja sit No Prayerin aikoihin. Sit alkoi taantuminen. Ja taantuminen jatkuu.
"To be alive is more than just breathing"
Urizen
Hang-Around
Hang-Around

Post by Urizen »

^ Mitäs sä täällä sitten vielä roikut ? :twisted:

"Näin Seppo Rädyn kerran Kiteen Nesteellä hakkaamassa hedelmäpeliä.
Vittu, mie en pystynyt puhumaan sanaakaan, se oli niin vakuuttava."
- Jouni Hynynen
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Hyvä paikka promota omaa bändiä. Ja vaihtaa kuulumisia arkielämästä tuttujen ihmisten kanssa.

Ja jos olet huomannut, täällä on toi Metal for Muthas-osio. Eiköhän mun aika mene siellä eikä täällä Maiden-hehkutuksien luvatussa nettimaassa/topikissa
"To be alive is more than just breathing"
Mercenary
Häjy
Häjy

Post by Mercenary »

Vuosi oli 1992 kun 8-vuotiaana kävelin isoveljeni huoneeseen. Veli katteli musavideota. Monesti kaava kulki näin: "mikä toi bändi on?" -"XXX." -"aha." Seuraa muutaman minuutin katsominen ja pois.
Kerran tuo kaava särkyi. Astelin huoneeseen, jossa veli katsoi viedota. "Mikä toi bändi on?" -"Iron Maiden." "Aha." Seurasi yli tunnin mittainen Maiden Englandin loppuun katsominen ja sillä tiellä ollaan...

Elikkäs omaa fanitusta takana yli puolet eliniästä.
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Alkuaskelet otin 1982, jolloin NOTB-ilmestyi. Seuraava vuosi meni varovaisesti ihmetellessä ja itse lasken todellisen valaistumisen tapahtuneen syksyllä 1983 kuullessani RockRadiosta The Trooper- sinkun ekan kerran. Hyvinkin fanaattinen Iron Maiden-fani olen ollut siitä asti, mukaanlukien Blaze-vuodet. Ei ole ollut mitään epäselvyyttä siitä, mikä on ykkösbändi mulle, ennenkuin viimeisen vuoden-parin aikana, jolloin muutama bändi on tullut rinnalle ja mennyt osittain ohikin.

Fiilispohjalla Maiden pysyy ykkösenä varmaan aina, mutta kuuntelupuolella olen siirtynyt enenevässä määrin muiden artistien pariin. Maideneita on 23 vuoden aikana tullut sahattua NIIN paljon. Keikoilla bändi antaa kuitenkin edelleen parhaimmat kicksit ja fiilarit, suuri kiitos myös hienon yleisön.

Että onhan tässä aikaa kulunut ja asiat vuosien varrella muuttuneet, mutta Maiden/heavy on ja pysyy tärkeimpien listalla.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Itse olen vielä melko uusi fani. Maidenia on tullut kuunneltua vähän yli puolitoista vuotta, eli syksystä 2004. Silloin alkoi myös muu raskaamman musiikin kuuntelu, mutta Maiden on säilyttänyt paikkansa ykkösenä. 8)
Sodom
Wimp
Wimp

Post by Sodom »

itse olen ollut fani vuodesta 2000, ja ensimmäinen kappale minkä kuulin oli luultavasti aces high ja siitä se sitten lähti.:D nyt on kasassa suurin osa albumeista :D
Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
See the blood flow watching it shed up above my head.
Iron Maiden wants you for dead.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Itselläni tuo lähti vuoden 84 aikoihin kun Aces High vei jalat altani.
Kyllähän tässä on vierähtänyt eikä taantumista ole ollut havaittavissa todellakaan. Tuntuu, että vauhti on vaan kiihtynyt, kun on alkanut yhdistämään saman bändin fanittamisen sekä CD keräilyn, mikä onkin ihan fiksua, kun kulkevat aika pitkälti käsi kädessä.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
FIRST GENERATION FAN
Vempare
Vempare

Post by FIRST GENERATION FAN »

Vuodesta 1980 on tullut diggailtua. Radio Luxemburgista kuulin Running freen sinkun ilmestymisen aikoihin(helmikuuu). Metal for muthas ilmestyi täällä kauppoihin ja pian sen jälkeen Running free jotka molemmat tuli ostettua; eli yli 26 vuotta on tullut fanitettua. Heinäkuussa olikin sitten edessä matka Kuusrockiiin joka on vieläkin näkemistäni Maiden-keikoista kovin. Eli eipä muuta kuin UP THE IRONS!
Nargrot
Berserkki
Berserkki

Post by Nargrot »

Minä olen myös todella uus fani. On tullut Maidenia fanitettua syksystä 2003 lähtien. Dance Of Death levystä lähti.
För imperiet!
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Ei meikäläinenkään osallistu tähän kilpaan, koska homma on hyvin pitkälti samalla mallilla, kun Stratocasterilla. Eli vasta viime vuonna alkoi todellinen fanitus, toki Maidenia on kuultu jo ennen sitäkin, jossain ala-asteella taisin ensimmäisen kerran kuulla. Mutta viimevuoden puolella sitten vaan yhtäkkiä räjähti. Minusta tuli yhden viikonlopun aikana Maidenisti. En oikein jälkeenpäin ymmärä täysin vieläkään tuota alkuiskua, mutta totta se on, että perjantaina olin kuullut ehkä 15 kipaletta Maidenilta ja maanantaina koneella oli ladattuna jo päälle kolmekymmentä viisua ja kasa levyjä oli tilauksessa. Se vaan yksinkertaisesti iski silloin.
Up The Irons! \,,/
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Maidenia olin kuullut jo ekan kerran joskus 1983 tmv, olin kiutenkin silloin vielä kovempi KISS / Mötley Crue fani. Kun kaverit pyysivät mukaan 12.11.1986 Somewhere On Tour keikalle Hesaan lähdin vaikka en tiennyt Maidenin biisejä SIT-levyltä muuta kuin Wasted Yearsin. Keikan jälkeen olin myyty ja sillä tiellä ollaan. Kivasti on 20 vuotta mennyt.
Vaimo aina aukoo päätänsä että vaihda jo äijä levyä kun se tietää ettei ne mihinkään vaihdu. Muita bändejä voi levyhyllyyn tulla lisää mutta Maiden on ja pysyy.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
LoLz
Wimp
Wimp

Post by LoLz »

Noin 3 vuotta sitten rupesiin keräilemään bändi kamaa mutta siinä 2000 vuonna kuullin Number of the Beastin
The night was black was no use holding back
'Cos I just had to see was someone watching me
In the mist dark figures move and twist
Was this all for real or some kind of hell
666 the number of the beast
Hell and fire was spawned to be released
illi
Wimp
Wimp

Post by illi »

1984 vuonna kuulin poweslaven,siitä lähtien maiden on ollut nro 1.Elikkäs takana on jo 22 vuotta maiden fanina eikä taida enää irti päästä. :twisted:
After the war
What does a soldier become?
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

Sinänsä turhaa alkaa mitään kirjoittelemaan, kun tässä etsitään pisimpään fanittanutta, joka en suinkaan ole minä, mutta koska muutkin ipanat ovat kirjoitelleet tarinaansa tänne, niin laitetaan nyt:

Eli vuonna '99 Mr. Klaus Fleming soitti Metalliliitossa Run To The Hillsin ja sehän oli aika kovaa kamaa se. Siitä sitten yhtye selville ja levyä hyllyyn. Ekana taisin ostaa Powerslaven.
Post Reply