Maidenin pitkäaikaisin fani.

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Magic
Bändäri
Bändäri

Maidenin pitkäaikaisin fani.

Post by Magic »

Tällaisen topicin keksin pitkästä aikaa... elikkäs eiköhän selvitetä kuka on tämän laudan kuningas eli kuka on ollut Maiden fani kaikkein pisimpään. Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä, että kuinka monta vuotta kukakin on Maidenia kuunnellut ja haluan selvittää sen nyt ja HETI. Eli kertokaa monta vuotta olette Maidenia diganneet ja siinäpä se kaikessa yksinkertaisuudessaan....

OMA Faniuteni vuosina... eli vuodesta 1989 eli mitäs siitä tulee... aivan...

DAMN 17 vuotta, vittu että olen vanha mutta MAIDEN puree silti, elikkäs toivon runsasta yhteydenottoa.

Ps. Kiitokset kaikille, jotka vaivautuvat..
Suomi Finland, Perkele!
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Vuoden 2003 lopusta on Maidenia kuunneltu ja siitä lähtien se on ollut se varma ykkönen! :finger:

Levyt tuli hyllyyn 2005 alkuvuoteen mennessä mielestäni ja silloin se käräilykin alkoi, jolla on taasen päästy tälläiseen tulokseen: http://www.12wastedboots.com/IMcollection.htm ! :)

Eka keikka taasen oli Helsingissä 6.7.2005, jolloin OLIN TOISENA TURVA-AIDASSA KIINNI!!! :lol:
Hammersmithillakin keritty todistamaan 2.9.2005 ja menossa neljälle keikalle marraskuussa !!!

EDIT: Tuli nyt sitten kirjoitettua muutakin kuin tuo ensimmäinen rivi, joka sisälsi asian.

EDIT II: Heitän tähän sellaisen veikkauksen, että Relic olisi tuo pitkäaikaisin Maiden fani! (Siltä vaikuttaa, aina väliin)
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

^Vaikuttava kokoelma sulla tuossa. Ite olen koittanut metsästää noita
Maiden Englandin ja Live At Doningtonin VHS:iä, mutta ei oikeen tahdo
löytyä. Huuto.netistä varmaan löytyy ja toivottavasti julkaisee nuo joskus
DVD-muotoisina.

Mutta asiaan:

Maiden-fani vuodesta 1999 lähtien, kaikki viralliset lätyt (kokoelmista
vain Best Of The Beast) löytyy hyllystä. Lisäksi pari sinkkua: The Wicker Man
ja Out Of The Silen Planet (lähinnä siksi, että nuo Ed Huntourin live vedot
ovat kovaa kamaa).

Ensimmäinen keikka oli kesällä 2003 "Give me the ed..." -kiertueella Helsingissä ja se on myös toistaiseksi viimeisin aina 12.11.2006 saakka, jolloin Hakametsä räjähtää (ei siis oikeasti) 8)
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Voimanorja wrote:EDIT II: Heitän tähän sellaisen veikkauksen, että Relic olisi tuo pitkäaikaisin Maiden fani! (Siltä vaikuttaa, aina väliin)
En toki, vasta 80-luvun puolivälin paikkeilta olen Maidenia kuunnellut :D. Tälläkin laudalla varmaan jopa Kuusrockin 1980 keikan nähneitä?
OsmaGunner wrote:Ite olen koittanut metsästää noita Maiden Englandin ja Live At Doningtonin VHS:iä, mutta ei oikeen tahdo löytyä. Huuto.netistä varmaan löytyy ja toivottavasti julkaisee nuo joskus DVD-muotoisina.
Helsinkiläisessä divarissa Maiden England VHS:stä saa käytettynä pulittaa 25€, pari kolme kuulemma vuodessa tulee vastaan, eli aika harvinainen alkaa olla. Live at Doningtonia näkyy kait vieläkin vähemmän. Donington ei kuulu omiin suosikkeihini, vaikka Adrian Smithin vierailu lavalla nostaa kyllä pisteitä. Maiden England sen sijaan on kenties paras virallisista julkaisuista. Virallista DVD -versiota uskaltaa varmasti odottaa jo seuraavaan History Part II:n Live After Deathin kaveriksi.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Tämä on hieman ongelmallista, mistä lasketaan fanittaminen? Tulihan sitä jo ala-asteella Maidenia kuunneltua kopioidulta kasetilta, mutta oikeastaan vasta Fear of The Darkin aikoihin aloin ostelemaan vinyyleinä, ja diggaamaan isommalla intensiteetillä.

Veikkaisin Jarmilaa, Pekeä tai PAULIA tämän lankun vanhimmaksi faniksi.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Itse olen ollut fani vuoden 2000-kesästä lähtien. Eli hieman vajaa kuusi vuotta.
Keikalla en ole vielä ollut, jospa sekin toteutuisi tänä vuonna.

Noista videoista, itse ostin oman Maiden Englandin Huuto.netistä, siellä noita videoita joskus on, sitä kannattaa seurailla. Doningtonin sain joitakin vuosia sitten Swamp musicista.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
maidendrifter
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by maidendrifter »

Vuonna -84 kuulin kaverilla Powerslave-albumin kokonaisuudessaan ja siitä se sitten lähti. Eli takana on tuollaiset 22 vuotta Maidenismia.

Tässä tuntee itsensä jotenkin vanhaksi... :shock:
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

Vuonna -82 lähti fanitus ku kuulin Hallowed ... biisin ja sen jälkeen koko Number of the beast albumin.

Sit tulikin nauhoitettua kolme ekaa levyä kassulle.
Ensimmäinen levy ostos oli joskus 83 tai 84 ja se oli piece of mind.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

asa wrote:Tämä on hieman ongelmallista, mistä lasketaan fanittaminen?
Kelailin itseasiassa aivan samaa. Noh, menköön nyt, mutta kunhan pysytään asialinjalla, eikä ruveta turhia kinaamaan ja pätemään.

Itse olen Maidenia kuunnellut "fanittanut" Fear of the Darkista lähtien, joskin ensimmäinen kontakti bändiin löytyy jo vuodelta -86, jolloin SIT laittoi pollan kunnolla uusiksi. Ensimmäinen levyhankinta oli muistaakseni SSOASS.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

asa wrote:Veikkaisin Jarmilaa, Pekeä tai PAULIA tämän lankun vanhimmaksi faniksi.
Mites Maso? Herra itse voinee antaa tarkat lukemat, jos vielä sattuu lautaa seurailemaan. :D

edit: No mainitaan nyt omakin "fanitus ikä". Meikäläinen siis osuus siihen vanhojen konkareiden ja nuoren sällien välimaastoon, eli 1996 ja Best of the Beast. Siitä se silloin lähti. Näin ollen kympit paukkuu tänä vuonna. :D
Last edited by poolrules on Fri May 05, 2006 20:53, edited 1 time in total.
Edward the 2nd
Hang-Around
Hang-Around

Post by Edward the 2nd »

Olen melko höyhensarjalainen. Fani ollut vasta vuoden '03 lopusta, jolloin ostin Dance of Deathin kovan mainostuksen murtamana...ja sitä päivää en ole nykyhetkeen mennessä katunut kertaakaan.

Sitten alkoi nuo levyhankintahommat. Vuoden 2004 joulukuussa tuli sitten viimeiset kolme, muistaakseni Virtual XI, Iron Maiden ja Somewhere in Time, hommattua.
Sen jälkeen olen keräillyt kaikkea mahdollista bändiin liittyvää mikä on eteen tullut (ikävä kyllä huonohkolla menestyksellä, sillä kokoelma kattaa vain kasan seinälippuja, julisteita ja DVD:ta, sekä tietysti paitoja ja nauhoitetun Ullevin keikan.)

Eka keikka oli 6.7.2005. Hyvä oli meininki ja paikatkin oli suht ookoo.
Nyt sitten menossa marraskuussa vielä kerran. Olisin mennyt kaikille jos tuo kerpeleen intti ei olisi tullut sotkemaan.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Post by - - AcesHigh - - »

Meikäläisellä ekat kerrat kopatuilta kassuilta v.82 NOTB, mutta tosiaan vasta tos vuonna 90 aloin enemmän diggailee.. ku sillon 80-luvulla iski enemmän noi kissit ja waspit.
kiden
Even Steven
Even Steven

Post by kiden »

Ensimmäisiä kosketuksia bändiin sain joskus kun aloitin ala-asteen. Sain sitten myöhemmin ostettua A Real Dead One kasetin. Vuosi oli mitä, 93-94? Siitä lähtien bändi ollu ehdottomasti ykkönen.
And your last thought was that you have become a noise a thin, nameless noise, among all these others howling in the empty dark room.

darling didn't we kill you?
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Pisimpään fanittanut lienee jarmila...

Itse olen fanittanut vuodesta 1983 kun 11 vuotiaana sain Piece Of Mind C-kasetin.. eli 23 vuottahan tässä on mukavasti kulunut hevidiggarina.
Into Iron Maiden Since 1983
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Vuodesta 1983, Piece of mindistä.
What we do in life, echoes in eternity
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

Mulla on vasta 2 vuotta fanittamista takana. Silloin sain käsiini Edward The Greatin ja siitä sitten aloin tutustumaan muihin levyihin jne.

En tainnu pärjätä tässä skabassa :lol:
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

1989:sta saakka. Live After Deathin tuplakasetin kopioin tuolloin kaverilta, kun olin kuullut Aces Highin. Kopioidut kasetit löytyy vieläkin, joissa lukee LIFE after death 1. ja 2. Ensimmäinen ostettu Maiden oli No Prayer-kasetti. Nyt siis takana 17 vuotta Maidenia. 15 kertaa on tullut koettua Maiden livenä ja tulevalle kiertueelle on 10:lle keikalle liput taskussa.

Kovista faneista, kun puhutaan on mainittava britti nimimerkiltään Godpiece. Tämä vajaa viisikymppinen heppu on nähnyt Maidenin noin 300 kertaa livenä. Siinä on semmonen määrä keikkoja, joita ei moni laita paremmaksi. Ensimmäisen Maiden keikan kaveri näki 1979. Viime syksynä oli kunnia päästä sanomaan käsipäivää herralle Hammersmithin keikan yhteydessä. Jossain 1992 vuoden Metalhammerissakin on kaverista juttua. Myös jossain Maiden-aiheisessa 80-luvun brittidokkarissa haastatellaan kaveria, oli vuoteen 84 mennessä nähnyt Maidenin jo 130kertaa.

EDIT: Laudalta veikkailisin Jarmilaa pisimpiaikaisimmaksi faniksi. Tosin lasketaanko Blaze-vuodet tähän mukaan, koska Jarmila ei muistaakseni koskaan sulattanut Blazen aikaa Maidenissa? :wink:
"Life goes on....until it doesn't"
Weekend Warrior
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Weekend Warrior »

Since 7.7.1984
bladerunner
Peräruiske
Peräruiske

Post by bladerunner »

Yli 10 vuotta reippasti on maidenia tullut fanitettua. Välillä enemmän välillä vähemmän. Ekat levyt sain kun täytin 7v. Sitä ennen oli tullu tsekattua Maiden England videota serkkuni luona.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Itse olen vielä suht. uusi fani, vuoden 2002 lopusta aloin kuuntelemaan. VARSINAINEN fanitus alkoi joskus seuraavan vuoden puolivälissä ja silloin tulikin kovasti odotettua tulevaa Dance of Death levyä, jonka hommasinkin heti ilmestymisen aikoihin ensimmäisenä Maiden levynä.

EDIT: On muuten ihan kiva kokoelma Voimanorjalla, etenkin kun ottaa huomioon kuinka vähän aikaa hän on keräillyt. Itse olen tässä taannoin alkanut keräilemään jotain sälää, ei ole kokoelma vielä ihan niin iso kuin Voimanorjalla mutta ehkä vielä joskus... :wink:
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Yhtä täsmällistä päivämäärää en pysty esittämään, kuin Weekend Warrior :wink: , mutta samoihin aikoihin menee.

Ensimmäinen kosketus Maideniin tapahtui lapsuuskesänä mummolassa ilmeisesti vuonna 1984. Mummon naapurissa asui ikäiseni (10v.) kaveri, jonka kanssa oltiin, kuin paita ja perse. Kaverin useampaa vuotta vanhemmalla isoveljellä oli holtiton (vinyyli)levykokoelma, ja sitä saatiin sitten välillä sotaleikkien, jalkapallon ja uimisen lomassa katsella ja kuunnella mekin. Kaverin veli äänitti mulle kokoelmakasetin, saadakseen minut tajuamaan, että maailmassa on muitakin bändejä, kuin Kiss ja Popeda.

Tuolla kokoelmalla oli Run to the hills ja The number of the beast. Run to the hillsistä tykkäsin heti, Beastin intro oli suorastaan pelottava, sillä kaverin käsityksen mukaan siinä puhui itse piru.

Lopullisesti Maiden kuitenkin pärähti vasta sitten, kun telkkarista tuli Aces high -video. Eka oma Maiden -levy oli Powerslave. Ensimmäinen keikka Somewhere on tour -keikka Helsingissä. Sittemmin keikkoja tullut nähtyä laskujeni mukaan kuusitoista. Ensi syksynä tulee 11 lisää.

Pahimmat takaiskut ovat olleet Kulttuuritalo -95 -keikan missaaminen intin takia ja saman vitun intin takia jouduin myöskin myymään koko siihenastisen Maiden -kokoelmani (n.80 nimikettä), koska rahaa ei tullut oikein mistään.

90-luvun puolivälissä pahin fanitus hieman laantui (ei lakannut), mutta nyt kymmenen vuotta myöhemmin eletään todellista renessanssia. Eli 22 vuottahan tässä on hurahtanut laukkakompin tahdittamana.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
The Exorcist
Paholainen
Paholainen

Post by The Exorcist »

Ensi askeleet Maidenin kanssa otettiin 11-vuotiaana vuonna 1994 lainattuani Live After Deathin kirjastosta. Hieman tämän jälkeen sain ostettua A Real Dead One C-kasetin joka oli ensimmäinen oma virallinen Maiden tekele käsissäni. Noin 12 vuotta on takanapäin siis, en tosin ole aivan varma oliko vuosi Maideniin tutustuessani 1995 vai 1994....pätkii, pätkii.
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
flying Icarus
Hell Rat
Hell Rat

Post by flying Icarus »

Muistaakseni täällä laudalla pyöri ainakin taannoin ukkolo nickiltään First Generation Fan, tai jotain sinnepäin. Omien kirjoitustensa mukaan oli tuota Kuusrockin keikkaa katsomassa ja vieläpä ihan Maiden-farkkuliivi päällä.

Itselläni nyt on vasta 3-4 vuotta fanitusta takana.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Heh, jotenkin ymmärrettävästi en kilpailuun osallistu, fanittamiseni alkoi nääs viime kesällä, heinäkuussa. Se oli Seventh Son joka pisti Straton huulet pyöreiksi ja pikkaisen takapihalla hiekkakuormia kannettua oli rahaa ostaa pari muuta levyä. 8) Siitä se lähti ja sillä tiellä ollaan tiukasti.

Eka keikka tulossa marraskuussa Tampereella, että sieltä vaan nykimään hihasta. Kuvan pistäs tottakai ennen keikkaa ystäväni Ktulun kanssa ja sitten vaan tervehtimään. :wink:

Up the irons!
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

Meikäläinen ilmoittautuu myös lilliputtifanien kerhoon. Ensikosketus Maideniin tuli vasta noin 3-4 vuotta sitten 13-vuotiaana Fear of the Darkin(Rock in Rio) muodossa, jonka jälkeen paluuta ei ole ollut. Ensimmäisen levyni ostin tosin vasta n. 1½ vuotta sitten. Nyt muutamaa levyä vaille kaikki studiokiekot löytyy ja muutama päälle, ja kokoajan tulee lisää.

Harmittaa olla näin nuori, ois ollut kivempi syntyä 70-80-luvulle 8) Maidenin tarina on nyt jo sen verran lopussa, että jokaisen Suomen keikan käyn katsomassa tästä lähtien. Täysi-ikäisyyden saavutettuani pitää myös ulkomaille lhäteä katsomaan rahatilanteen salliessa.
Post Reply