Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Viinapåppå
Hell Rat
Hell Rat

Post by Viinapåppå »

Peke wrote:
Aces High wrote:
Peke wrote:
Edward Mannerheim wrote:
Spartan wrote:Levy ostoksilla kun tänään olin niin, noin 7-8 vuotias poika siinä katseli Maidenin levyjä ja kysäisi multa että, mikä kannattaisi ostaa ensimmäiseksi ja neuvoin ostamaan 7ht sonin. Toivottavasti pitää levystä :wink:
Toi oli päivän hyvä teko. Loistavasti neuvottu!
Erittäin hyvä neuvo! 8)
Itse olisin antanut täsmälleen saman neuvon. Mikäli ei Seventh Son:ia olisi ollut tarjolla , niin olisin varmaan tyrkännyt käteen Number of the Beast:in tai jotain vastaavaa 8) .

Eipä ole muuten multa ikinä kukaan kunnolla kysynyt neuvoa levy ostoksissa.
Jotenkin vaan heräs sympatiat kun omat pojat on 10 ja 8 vuotiata jo. Ne kanssa kyselee tossa levyhyllyllä, että mikä on hyvä maideni :wink:
Pistää miettimään että iskeeköhän heti aluksi SSOASS, sillä itse kun aloitin Maidenin kuuntelun niin ei paljua kicksejä aiheuttananut tämä lätty. Until now :wink:

Olisit vain osoittanut 666 & Hallowed be thy name :finger:
Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Peke wrote:Jotenkin vaan heräs sympatiat kun omat pojat on 10 ja 8 vuotiata jo. Ne kanssa kyselee tossa levyhyllyllä, että mikä on hyvä maideni :wink:
Peke, Peke.. Eikö pojat vielä 10-vuotiaanakaan tiedä mikä on hyvä Maiden, taidat olla lykännyt hevarikasvatuksen aloittamista liian myöhään. :wink:

Ja tuohon yläpuolelle, SSoaSS voi tosiaan olla hieman hitaammin avautuva, TNotB on toki tällaista yksinkertaisempaa ja perinteisempää heavy metalia, sen minäkin ostaisin ensimmäiseksi levykseni jos nyt pitäisi valita.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

No onhan siinä SSoaSS levyssäkin pari yksin kertasta kuten evil that men do, only the good die young sun muut lyhyet ja sitten sopivasti pari keskipitkää ja yks pitkä.

Mutta itse olisin 666 käteen lykännyt.
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

The_Air_Raid_Siren wrote:
Peke wrote:Jotenkin vaan heräs sympatiat kun omat pojat on 10 ja 8 vuotiata jo. Ne kanssa kyselee tossa levyhyllyllä, että mikä on hyvä maideni :wink:
Peke, Peke.. Eikö pojat vielä 10-vuotiaanakaan tiedä mikä on hyvä Maiden, taidat olla lykännyt hevarikasvatuksen aloittamista liian myöhään. :wink:

Ja tuohon yläpuolelle, SSoaSS voi tosiaan olla hieman hitaammin avautuva, TNotB on toki tällaista yksinkertaisempaa ja perinteisempää heavy metalia, sen minäkin ostaisin ensimmäiseksi levykseni jos nyt pitäisi valita.
Meillä ei kuunneltu koskaan lastenlauluja, Isäpappa piti huolen että miulle tuli AC/DC:tä ja Led Zeppeliniä yliannostuksiin asti. Hyvin muistaa vielä kymmenen vuoden jälkeen kun viisvuotiaana mentiin visulahteen ja yritin laulaa Highway to Helliä radion kanssa Raskaampaa musaa aloin kuuntelemaan Maidenin DoD:in kautta, ja ite opetan pappaa kuuntelemaan nykyään Manowaria ja Maidenia, Äijä näyttää tykkäävän RIR:on Fear Of The Darkista ja Hail And Killistä
-Ilman mutkia tie on suora
-On vaikea aivastaa kun pitää lintua kädessä
-Vesi on tärkeää. Ilman vettä kukaan ei oppisi uimaan ja kaikki hukkuisivat'

-Norjalaisia sananlaskuja
Viinapåppå
Hell Rat
Hell Rat

Post by Viinapåppå »

Frontier90 wrote:No onhan siinä SSoaSS levyssäkin pari yksin kertasta kuten evil that men do, only the good die young sun muut lyhyet ja sitten sopivasti pari keskipitkää ja yks pitkä.

.
Last edited by Viinapåppå on Sun Nov 19, 2006 2:12, edited 1 time in total.
Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
E-Wil
Wimp
Wimp

Post by E-Wil »

Judas_Rising wrote: Meillä ei kuunneltu koskaan lastenlauluja, Isäpappa piti huolen että miulle tuli AC/DC:tä ja Led Zeppeliniä yliannostuksiin asti. Hyvin muistaa vielä kymmenen vuoden jälkeen kun viisvuotiaana mentiin visulahteen ja yritin laulaa Highway to Helliä radion kanssa Raskaampaa musaa aloin kuuntelemaan Maidenin DoD:in kautta, ja ite opetan pappaa kuuntelemaan nykyään Manowaria ja Maidenia, Äijä näyttää tykkäävän RIR:on Fear Of The Darkista ja Hail And Killistä
Tämä kuulostaa jokseenkin tutulta... Isä piti kyllä huolen, että sain kuunnella "jotain, mitä muut lapset tuskin kuuntelevat". AC/DC, Slade, Dire Straits, Thin Lizzy, Black Sabbath, Leonard Cohen, Sweet, Gary Glitter sun muut tulivat tutuksi jo ennen kouluikää. Tuo Glitter on kyllä jotain aika kummallista, mutta kyllähän sitäkin kuuntelee. :wink:
Nyt vasta myöhemmällä iällä löysin Maidenin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, tai jotain.

Jotta nyt ei tämäkin kommentti menisi aivan ohi aiheen, voisin mainita siitä, mitä mieltä kotijoukot ovat Maidenista.
Isällä ei ole mitään Maidenia vastaan (yllättäen). Sen mukaan Maiden on "ihan ok".
Äiti taas... Yksinkertaisesti se ei voi sietää Maidenia. Nalkutus on päivittäistä. Mutta hei, kaikella on hintansa.
Pikkuveljen mielipidettä ei tarvitse kysyä. Eikä sitä tarvitsisi mainitakaan, mutta ihan sama. Se kuuntelee Smurffeja ja Crazy Frogia. Mitään sen ärsyttävämpää saa hakemalla hakea.
Keep out of direct sunlight.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Viinapåppå wrote:
Frontier90 wrote:No onhan siinä SSoaSS levyssäkin pari yksin kertasta kuten evil that men do, only the good die young sun muut lyhyet ja sitten sopivasti pari keskipitkää ja yks pitkä.

Menikö biisit sekaisin, eikös se YKSINKERTAINEN ralli ole Can I Play With Madness?
Siis kyllä se can i play with madness on myös mutta en nyt jaksa kaikkea kirjottaa ja kirjotan oman mielipiteeni ja minä ajattelen noin.
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

Lauantaina oli serkkutytön synttäripäivät ja siellähän oli nämä mun kaks legendaarista poikaserkkua, 4 ja 2 vuotiaita nappuloita, jotka kovasti väittävät olevansa "Spiiti ja Sakke" :lol:
Noh, siinä sitten kuuntelin korvalappustereoilla Maidenia, niin tämä vanhempi serkkupoika tulee siihen sohvalle istumaan, ja pyytää toista kuuloketta.
Annoin siitä sitten kerralla kummatkin kuulokkeet, ja pistin Killersin soimaan, niin tuli taas jälleen yksi kuolematon kommentti:

"Eetu (2 v), tuu kuuntelemmaan! Spiidi ja Sakke soittaa heviä!!"

Nämä piristää päivää kyllä kummasti :lol:
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

-Moonchild- wrote:
"Eetu (2 v), tuu kuuntelemmaan! Spiidi ja Sakke soittaa heviä!!"

Nämä piristää päivää kyllä kummasti :lol:
Hahahah mikä on Spiidi ja Sakke? :D
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

^Eikös ne ole nuo Kummelin Speedy ja Saku :wink:
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

^aa ok, en kylläkään seuraa enää kummeleita joskus 5 vuotiaana katoin nii en muista.

thx
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

The_Air_Raid_Siren wrote:
Meillä pojat on jo toisessa vaiheessa.... ne on kerran jo kuunnellu kaikki, varsinkin nuorempi. Kunhan kyselevät iskän mielipidettä, mun mieliksi :lol:
Into Iron Maiden Since 1983
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ On kyllä mahtavaa saada aina vaan nuoremmasta sukupolvesta ainesta kilpailemaan vanhojen naamojen rinnalle. :wink: Oma kotopuolen käännytystyö ei oikein ota tuulta alleen; pikkuveli diggaa Can I Play With Madnessista ja sisko hyräili kerran Trooperia, mutta siihen se jää. :D
Revelations
Peräruiske
Peräruiske

Post by Revelations »

Meillä kotona ei Maiden ole iskenyt vanhempiin suuresti, mutta esimerkiksi äiti muistaa sentään ainakin neljä kappaletta, joista se tykkää myös. Sille on jäänyt päähän esimerkiksi ''Remember tomorrow'', josta se sanoo etrtä se on kaunis kappale ainakin intro ja alku lauluosuudet. Toinen minkä se aina muistaa viimestään kertosäkeessä on ''Run to the hills'', jonka se laulaa aina mukana. Äidin mielestä kaunis intro on myös ''Dance of death'':issa ja sen se myös muistaa. En tiedä muistaako kappaleena, mutta hän tietää myös ''Sanctuary'':n.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Oman pikkuveljeni olen onnistunut käännyttämään Maideniin varsin hyvin. Pari vuotta sitten hän ei voinut heviä sietää. Pikku hiljaa kuitenkin alkoi muutos tapahtumaan.
Nykyään hänellä on jo kaksi omaa Maiden-levyä ja osaa soittaa Trooperin pianolla ja Run The Hillsin alun kitaralla. (Itse en osaa soittaa kuin suutani :D )
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Heh, itse yritän nykyään kuunella kotona levyjä aina ilman kuulokkeita ja vielä aika kovalla, että varmasti kuuluu. Ja pakkokäännytys on tuottanut sentään jotakin tulosta. Mutsi esim. pitää Blood Brothers-biisistä paljon, lisäksi se ehkä tunnistais korvakuulolta vajaa kymmenisen biisiä, vaikkei niitte nimiä tietäskään. Varsinkin sitten niitä, mitä meikäpoika tykkää myös itse vingutella kitaralla. 8)

^Niin ja muuten Viper, meikäläinen hallitsee kitaran lisäksi myös pianon jotenkuten ja tuo Trooperkin menee helposti. On muuten aika mielenkiintoisen kuuloinen pianollakin, ei ollenkaan huono. :wink:
Up The Irons! \,,/
E-Wil
Wimp
Wimp

Post by E-Wil »

On se kiva, kun toiset onnistuu käännyttämään perheenjäseniään. Isä lämpeni hieman Maidenille, siinä kaikki. Äiti on pahempi kuin toivoton.
Koko viikonloppu kuluu Kankaanpäässä, ja satuin kuulemaan äitini suunnitelman: se aikoo hankkiutua eroon mun kaikista Maidenin levyistä. Reilua. Että näin meillä. :?

Veljen suhteen on vielä toivoa. Kun vaan saisi sen irti Runesta ja Tamagotcheista. :wink:
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

^ja milläs oikeudella se on sun levyistä hankkiutumassa eroon?

Oma mutsikin on pikkasen tiukkana Maidenista. Pitää jonkinlaisena saatananpalvoja porukkana eddien takia :) . Judas Priestin julisteita ei taas saa laittaa seinille sillä a, Nimi on satanillinen 2, laulaja on homo 3, musiikki on kullemma huonoa. Ruova itse kuuntelee broidin britneytä ja kaiken mailman tekno poppia. Ainoa hevibiisi joka on saanu sen lämpiämään on Mötleyn home sweet home.

sori offtopicci
-Ilman mutkia tie on suora
-On vaikea aivastaa kun pitää lintua kädessä
-Vesi on tärkeää. Ilman vettä kukaan ei oppisi uimaan ja kaikki hukkuisivat'

-Norjalaisia sananlaskuja
E-Wil
Wimp
Wimp

Post by E-Wil »

^ Varmaankin sillä samalla oikeudella, jolla se meinasi hankkiutua eroon mun tietokoneesta ja pelikonsoleista. Tuskin se oikeasti mitään tekee, mutta tollanen uhkaileminen on aika rasittavaa. Ja sen lisäksi vielä päivittäinen nalkutus siitä, kuinka kamalaa mun musiikki on.
Kyllä kotona on ihanaa.

Sain muuten yhden kaverin käännytettyä. Lähetin pari biisiä ja kaveri meni aivan sanattomaksi. :wink:
"Miks mä en oo kuunnellu tätä aikasemmin!?" Kyllä tuntui hyvältä.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

E-Wil wrote:
Koko viikonloppu kuluu Kankaanpäässä, ja satuin kuulemaan äitini suunnitelman: se aikoo hankkiutua eroon mun kaikista Maidenin levyistä. Reilua.
Kannattaisiko tällaisessa tilanteessa ottaa levyt mukaan, tai ainakin piilottaa jonnekin, mistä äitee ei niitä löydä? Viedä vaikka kaverille jemmaan tms.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

asa wrote:
E-Wil wrote:
Koko viikonloppu kuluu Kankaanpäässä, ja satuin kuulemaan äitini suunnitelman: se aikoo hankkiutua eroon mun kaikista Maidenin levyistä. Reilua.
Kannattaisiko tällaisessa tilanteessa ottaa levyt mukaan, tai ainakin piilottaa jonnekin, mistä äitee ei niitä löydä? Viedä vaikka kaverille jemmaan tms.
Tai sitten tehdä mutsille selväksi, että jos kosket mun arvotavaroihin, mä kosken sun arvotavaroihin. Tämä toimii ainakin meidän huushollissa, jos mutsi joskus intoutuu uhkailemaan siivoamalla mun pöydältä kaiken "turhan" pois. Levyihin ei sentään aio kajota, koska niihin on omaa rahaani kulunut niin paljon.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
E-Wil
Wimp
Wimp

Post by E-Wil »

asa wrote:
E-Wil wrote:
Kannattaa. Täytyy harkita levyjen mukaan ottamista, se vain riippuu muun tavaran määrästä. Toisaalta helpompaa olisi vain piilottaa ne, mutta laiskuus taitaa viedä voiton. :wink:
ozz3 wrote:Tai sitten tehdä mutsille selväksi, että jos kosket mun arvotavaroihin, mä kosken sun arvotavaroihin. Tämä toimii ainakin meidän huushollissa, jos mutsi joskus intoutuu uhkailemaan siivoamalla mun pöydältä kaiken "turhan" pois. Levyihin ei sentään aio kajota, koska niihin on omaa rahaani kulunut niin paljon.
Ei oikein meillä toimi tällanen. Tai en ainakaan usko niin.
Välit ollu äidin kanssa vähän rikkonaiset siitä lähtien kun tämä innostui kiskomaan tietokoneen piuhoja irti. Sellasta ei vaan voi sulattaa. Ja nyt sitten tää. Jee! Siitähän onkin jo aikaa, kun oltiin viimeks oikein kunnolla napit vastakkain.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

E-Wil wrote:
Ei oikein meillä toimi tällanen. Tai en ainakaan usko niin.
Välit ollu äidin kanssa vähän rikkonaiset siitä lähtien kun tämä innostui kiskomaan tietokoneen piuhoja irti. Sellasta ei vaan voi sulattaa. Ja nyt sitten tää. Jee! Siitähän onkin jo aikaa, kun oltiin viimeks oikein kunnolla napit vastakkain.
Sano mutsilles et jos se aikoo tehä sun maiden kamalle jotain nii rupeet kuuntelee death, black ja trashmetallii yms... että kuulit kun kaveris soitti sitä ja se kuulosti ihan hyvältä, mut et viel tiiä ostaisko levyy tms.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

ozz3 wrote:Tai sitten tehdä mutsille selväksi, että jos kosket mun arvotavaroihin, mä kosken sun arvotavaroihin. Tämä toimii ainakin meidän huushollissa, jos mutsi joskus intoutuu uhkailemaan siivoamalla mun pöydältä kaiken "turhan" pois.
Tuo riippuu niin porukoista. Itse jos olisin tuolla tavalla nuorempana sanonut, niin takuuvarmemmin olis tullut huutia kahta kauheammin. :lol:
E-Wil
Wimp
Wimp

Post by E-Wil »

Frontier90 wrote: Sano mutsilles et jos se aikoo tehä sun maiden kamalle jotain nii rupeet kuuntelee death, black ja trashmetallii yms... että kuulit kun kaveris soitti sitä ja se kuulosti ihan hyvältä, mut et viel tiiä ostaisko levyy tms.
Taidanpa jättää väliin. Nyt on taas kerran menossa sellainen rauhallinen kausi, joten en koettele onneani. Eihän äiti mitään varmaan tekis, mutta olen varovainen. Levyt lähtee siis Kankaanpäähän. :D Jos siis saan ne mahtumaan reppuun.

Eiköhän ne ole sitten ainakin tämän viikonlopun ajan turvassa. Vaikeaksi meinaa mennä tämäkin homma.
Locked