Maidenin musiikillisesti raskain levy?
Moderator: The Killer Krew
Tää on kyl paha... The X-Factor on ainakin bändin raskas albumi , josta "tuska" suurinpirtein rimpuilee ulos. Dance of Death kuulostaa myös mulla aika raskaalta. Soundit puree todella raskaasti ja biiseissä tykitetään voimalla 

Last edited by Aces High on Mon Apr 17, 2006 1:46, edited 1 time in total.
-
- Peräruiske
-
- Azazel
No Prayer For The Dying on kyllä melko raskas levy ainakin kitarasoundeiltaan. Tuotanto on aika karua ja rosoista. Raskaimpia biisejä: Public Enema Number One, Fates Warning ja Run Silent Run Deep.Peke wrote:Miä oon näköjään vastaillu tähän topiskiin jo muutaman kerran![]()
Nykyään olen huomannut senkin, että No Prayer For The Dying on aika raskas levy sekin.... soundeiltaan ja sävelrakenteellisesti mm Run Silent Run Deep.
-
- Hang-Around
-
- Kisälli
-
- Hang-Around
-
- Azazel
Heh, tässä asiassa olen ihan eri mieltä. Mun mielestä Prayerin kitarasoundi on todella kevyt, eivätkä kappaleetkaan yllätä kovin korkealle raskauden perusteella. NPFTD on ehdottomasti Maidenin rockein albumi. Mutta toimii tietenkin.Brain Damage wrote:No Prayer For The Dying on kyllä melko raskas levy ainakin kitarasoundeiltaan. Tuotanto on aika karua ja rosoista. Raskaimpia biisejä: Public Enema Number One, Fates Warning ja Run Silent Run Deep.Peke wrote:Miä oon näköjään vastaillu tähän topiskiin jo muutaman kerran![]()
Nykyään olen huomannut senkin, että No Prayer For The Dying on aika raskas levy sekin.... soundeiltaan ja sävelrakenteellisesti mm Run Silent Run Deep.

-
- Lentäjä-Ässä
Re: Maidenin musiikillisesti raskain levy?
En oikein älyä miksi niin monet hehkuttavat X-Factoria raskaaksi, itse pidän sitä Maidenin kevyimpänä levynä soundillisesti, tunnelmaltaan se on tosin erittäin synkkä. Kitaroissa ei säröä tippaakaan, ensimmäisellä kuuntelukerralla luulin melkein kitaroita akustiseksi.Long Distance Runner aloitusviestissä wrote:Eli mikä on maidenin "raskain" levy.Noin niinkuin kitarasoundeilta ym.
Omast mielest se on ehkä Dance Of Death.Ks.Montségur.
Powerslave on 80- luvun levyksi aika raskas soundiltaan, ja sen soundit ovat muutenkin Maidenin parhaimmat. Säröä on tarpeeksi, muttei kuitenkaan liikaa, ja soundeista saa hyvin selvää. Myös kappaleet ovat aika raskasta Maidenia, esim Aces High. Seventh Son on myös raskas albumi, kuunnelkaapa nimibiisi!
Brave New Wolrdin ja Dance of Deathin kitaroissa on ehkä enemmän säröä, mutta itse en pahemmin pidä niiden soundeista. Liian epäselvät, etenkin Dance of Deathilla. Brave New World vielä menee..
Eikä BNW:n biisitkään ole mitään erityisen raskaita, ehkä kaikkein kevyintä Maidenia ikinä.
Re: Maidenin musiikillisesti raskain levy?
Täysin samaa mieltä. X-factorissa ei ole musiikillisesti mitään raskasta. Tunnelma sanoitukset ovat synkät, mutta sillä ei ole mitään tekemistä musiikillisen raskauden kanssa. Kuten sanoitkin, iso osa kitaroista kuulostavat akustililta. Man on the edge on ehkä ainoa ns. raskaampi biisi levyltä. Muut ovat rauhallisia biisejä, jossa ei ole kuin puolet säröllä.Roskisdyykkari wrote:En oikein älyä miksi niin monet hehkuttavat X-Factoria raskaaksi, itse pidän sitä Maidenin kevyimpänä levynä soundillisesti, tunnelmaltaan se on tosin erittäin synkkä. Kitaroissa ei säröä tippaakaan, ensimmäisellä kuuntelukerralla luulin melkein kitaroita akustiseksi.
Oikeasti raskaampi levy musiikillisesti on omasta mielestä Dance of Death tai Powerslave. Todella hyvin on molemmissa levyissä saatu se toimimaan. Ei ole överiks menny yhtään. Varsinkin Powerslave. Raskaammat riffit ym. toimivat todella hyvin.

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Synkkä ja tunnelmallinen ovat täydelliset sanat kuvaamaan X-factoriaBogardus wrote:Kyllähän se on X-Factor. Harrisilla oli niihin aikoihin se yksityiselämäkin vähän sekaisin ja se selvästi heijastuu musiikkiin. Mutta mielestäni X-Factor on enemmän kuin hyvä levy. Synkkää ja tunnelmallista

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
-
- Hang-Around