Maidenin musiikillisesti raskain levy?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Baldrick
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Baldrick »

X-factor on parhaimmillaan/pahimmillaan todella painostava levy,ehdottomasti raskain ainakin henkisessä mielessä.
Savatage-Thorazine shuffle-
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Tää on kyl paha... The X-Factor on ainakin bändin raskas albumi , josta "tuska" suurinpirtein rimpuilee ulos. Dance of Death kuulostaa myös mulla aika raskaalta. Soundit puree todella raskaasti ja biiseissä tykitetään voimalla :wink:
Last edited by Aces High on Mon Apr 17, 2006 1:46, edited 1 time in total.
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Dance of death on ehkä mun mielestä raskainta Maidenia.. Mutta silti Maidenin enemmän huono ku hyvä levy..
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Fear Of The Dark on mun mielest Maidenin raskain levy. :twisted: Be Quick Or Be Dead on levyn raskain biisi (Brucen karjunnat ynnä muut). Raskaat kitara soolot melkein kaikissa biiseissä.
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

The X-Factor taikka Fear of The Dark, molemmat ovat paljon raskaamman kuuloisia, kuin Maidenin muu tuotanto.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Miä oon näköjään vastaillu tähän topiskiin jo muutaman kerran :D

Nykyään olen huomannut senkin, että No Prayer For The Dying on aika raskas levy sekin.... soundeiltaan ja sävelrakenteellisesti mm Run Silent Run Deep.
Into Iron Maiden Since 1983
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Kyllä taitanen kallistua Fear Of The Dark:iin. Varsinkin avausraita Be Quick or Be Dead on aika yllättävän "hevi" biisi Maidenilta.
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Tunnelmaltaan raskain on ehdottomasti The X-Factor, Brucen lähtö ja Steven henkilökohtaiset ongelmat kuuluvat levyltä vaikuttavasti.
Musiikillisesti ja soundeiltaan taas Dance of Death on raskain. Montsegur!
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Peke wrote:Miä oon näköjään vastaillu tähän topiskiin jo muutaman kerran :D

Nykyään olen huomannut senkin, että No Prayer For The Dying on aika raskas levy sekin.... soundeiltaan ja sävelrakenteellisesti mm Run Silent Run Deep.
No Prayer For The Dying on kyllä melko raskas levy ainakin kitarasoundeiltaan. Tuotanto on aika karua ja rosoista. Raskaimpia biisejä: Public Enema Number One, Fates Warning ja Run Silent Run Deep.
Eddie The Ead
Hang-Around
Hang-Around

Post by Eddie The Ead »

Kylläpä se taitaa minullekkin olla tuo The X-Factor.
Synkkä ja raskas levy ei voi muuta sanoa.
Only Death Is Real..

--Last.fm--
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Raiskain biisi on kyllä varmaankin montsegur ja kait se raskain levy sit mielestäni on dance of death. Muita raskaita biisejähän on ainakin be quick ore be dead ja wicker man.
Northernstar
Hang-Around
Hang-Around

Post by Northernstar »

En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset sanovat Be Quick Or Be Deadia raskaaksi biisiksi... Kyllähän Bruce nyt laulaa aggressiivisemmin kuin ikinä mutta silti, aika kevyt oikeastaan se kappale.

Itse kysymykseen vastaan että Brave New Worldilla on joitakin todella raskaita vetoja...
Tipi
Wimp
Wimp

Post by Tipi »

Brave new world, perustelut piisit ei lähe liikkeel ... muute ok levy :twisted:
de_ja_vu
Wimp
Wimp

Post by de_ja_vu »

DOD ehdottomasti tai FOTD
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Brain Damage wrote:
Peke wrote:Miä oon näköjään vastaillu tähän topiskiin jo muutaman kerran :D

No Prayer For The Dying on kyllä melko raskas levy ainakin kitarasoundeiltaan. Tuotanto on aika karua ja rosoista. Raskaimpia biisejä: Public Enema Number One, Fates Warning ja Run Silent Run Deep.
Heh, tässä asiassa olen ihan eri mieltä. Mun mielestä Prayerin kitarasoundi on todella kevyt, eivätkä kappaleetkaan yllätä kovin korkealle raskauden perusteella. NPFTD on ehdottomasti Maidenin rockein albumi. Mutta toimii tietenkin. :finger:
Robban
Wimp
Wimp

Post by Robban »

Kyllä The X- Factor on raskin taikka sitten Dance Of Death.
Iron Maiden 14.11
Iron Maiden 15.11
dejavu
Kisälli
Kisälli

Post by dejavu »

the x-factor. se on vähän sellasta masentelua koko levy. ja blazen äänellä on siinä masentelussa aika suuri merkitys, mutta onhan ne biisitkin aika "surullisia"
"Ammutuksi tuleminen sattuu."
- Ronald Reagan
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Minusta kolmikko Powerslave, Fear Of The Dark ja The X Factor. Nämä ovat raskaimmat.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Re: Maidenin musiikillisesti raskain levy?

Post by Roskisdyykkari »

Long Distance Runner aloitusviestissä wrote:Eli mikä on maidenin "raskain" levy.Noin niinkuin kitarasoundeilta ym.
Omast mielest se on ehkä Dance Of Death.Ks.Montségur.
En oikein älyä miksi niin monet hehkuttavat X-Factoria raskaaksi, itse pidän sitä Maidenin kevyimpänä levynä soundillisesti, tunnelmaltaan se on tosin erittäin synkkä. Kitaroissa ei säröä tippaakaan, ensimmäisellä kuuntelukerralla luulin melkein kitaroita akustiseksi.

Powerslave on 80- luvun levyksi aika raskas soundiltaan, ja sen soundit ovat muutenkin Maidenin parhaimmat. Säröä on tarpeeksi, muttei kuitenkaan liikaa, ja soundeista saa hyvin selvää. Myös kappaleet ovat aika raskasta Maidenia, esim Aces High. Seventh Son on myös raskas albumi, kuunnelkaapa nimibiisi!

Brave New Wolrdin ja Dance of Deathin kitaroissa on ehkä enemmän säröä, mutta itse en pahemmin pidä niiden soundeista. Liian epäselvät, etenkin Dance of Deathilla. Brave New World vielä menee..
Eikä BNW:n biisitkään ole mitään erityisen raskaita, ehkä kaikkein kevyintä Maidenia ikinä.
eddie83
Vempare
Vempare

Post by eddie83 »

Piece Of Mind...

Ja ensi kerralla perusteluja mukaan. Sama koskee muitakin, listaustopicit ovat ehkä turhin asia heti paahtoleipätelineen jälkeen. -Jukka-
Stalker
Roudari
Roudari

Re: Maidenin musiikillisesti raskain levy?

Post by Stalker »

Roskisdyykkari wrote:En oikein älyä miksi niin monet hehkuttavat X-Factoria raskaaksi, itse pidän sitä Maidenin kevyimpänä levynä soundillisesti, tunnelmaltaan se on tosin erittäin synkkä. Kitaroissa ei säröä tippaakaan, ensimmäisellä kuuntelukerralla luulin melkein kitaroita akustiseksi.
Täysin samaa mieltä. X-factorissa ei ole musiikillisesti mitään raskasta. Tunnelma sanoitukset ovat synkät, mutta sillä ei ole mitään tekemistä musiikillisen raskauden kanssa. Kuten sanoitkin, iso osa kitaroista kuulostavat akustililta. Man on the edge on ehkä ainoa ns. raskaampi biisi levyltä. Muut ovat rauhallisia biisejä, jossa ei ole kuin puolet säröllä.

Oikeasti raskaampi levy musiikillisesti on omasta mielestä Dance of Death tai Powerslave. Todella hyvin on molemmissa levyissä saatu se toimimaan. Ei ole överiks menny yhtään. Varsinkin Powerslave. Raskaammat riffit ym. toimivat todella hyvin. :wink:
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Kyllähän se on X-Factor. Harrisilla oli niihin aikoihin se yksityiselämäkin vähän sekaisin ja se selvästi heijastuu musiikkiin. Mutta mielestäni X-Factor on enemmän kuin hyvä levy. Synkkää ja tunnelmallista 8)
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

Bogardus wrote:Kyllähän se on X-Factor. Harrisilla oli niihin aikoihin se yksityiselämäkin vähän sekaisin ja se selvästi heijastuu musiikkiin. Mutta mielestäni X-Factor on enemmän kuin hyvä levy. Synkkää ja tunnelmallista 8)
Synkkä ja tunnelmallinen ovat täydelliset sanat kuvaamaan X-factoria 8)
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Edward the 2nd
Hang-Around
Hang-Around

Post by Edward the 2nd »

Mielestäni kaksi viimeisintä studiolättyä, Brave New World ja Dance of Death, ovat ne raskaimmat. Onhan niitä aiemmillakin levyillä niitä raskaita biisejä, mutta nuo vievät mielestäni sen tittelin.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
Staalo
Wimp
Wimp

Post by Staalo »

Raskaasta puhuttaessa mieleeni tulee X-Factor ja No prayer for the dying. Monilla muilla levyillä on voimaa, nopeutta (heh), rankkuutta ym. mutta nuo kaksi sopii tähän kategoriaan.
Heavy Metal! Lada Metal!
Post Reply