Sainpahan minäkin tuon EP:n (suurkiitokset miinukselle ) ja onhan tuo sähköinenkin erinomainen, mutta mielestäni tuo akustinen on jotenkin ehkä tunnelmallisempi ja Brucen suoritus on siinä hienompi. Eli vastaan akustinen...
Nyt kun olen sähköisenkin version kuullut niin sanoisin, että akustinen. Ei tämä sähköinen mitenkään niin erityinen ole. Odotin enemmän, tosin on hyvä, mutta maidenilla sen verran vähän Journeymanin tapaisia kipaleita, joten ääni meni akustiselle Journeymanille.
“People see our logo and think we’re blood-drinking Devil worshippers. Which we are, of course” – Adrian Smith
Henkilökohtaisesti pidän enemmän akustisesta, vaikka toki sähköinenkin versio toimii. Ensinnäkin siksi, että tämä akustinen versio oli jotain, mitä monikaan ei osannut Maidenilta odottaa, ja on hieno levyn lopetusbiisi.
Sähköinen on ihan OK, mutta akustinen tuo mukavaa vastapainoa DODin muille biiseille.
Ja livenä akustinen Journeyman oli jotain niin upeeta, etten edes kaipaisi mitään muita versioita kyseisestä biisistä.
Molemmathan noi on hyviä vetoja, mut ääneni annoin akustiselle versiolle sillä onhan se kuitenkin Maidenin eka täysin akustinen kappale ja muutenkin yksinkertaisesti helvetin hyvä biisi.
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Alkuperänen versio studiolevyllä tietty on enempi semmonen studio painotteinen kaiken maailman viuluineen,sähkönen versio on taas mielenkiintosempi bändi kuvakulmasta.
Akustinen ehdottomasti! Maidenin ensimmäinen akustinen balladi, joka on parhaimmillaan juuri sellaisena. Muutenkin lukeutuu DOD:in parhaimpiin biiseihin Rainmakerin, nimibiisin, Paschendalen ohella.
mun mielestä elektrinen on paljon parempi, syytä en vaan osaa sanoa. Se nyt vaan on parempi.
Itse pidän enemmän elektrisistä kappaleista.
Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
See the blood flow watching it shed up above my head.
Iron Maiden wants you for dead.